Stud.io (nytt LEGO-byggar-program)

Startat av Teabox, 31 oktober 2016 13:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Citat från: byStfn skrivet 13 juni 2017 14:29
Citat från: Ozp skrivet 13 juni 2017 13:53
Går det att generera bygginstruktioner från Stud.io, som i LDD?

Nej, inte direkt som i LDD, men laddar du upp modellen till Bricklink så finns det en sorts interaktiv byggbeskrivning där.

Bygginstruktioner skulle jag inte vilja kalla det. Om det är Step viewn du menar.
Den delar ju bara upp bygget efter de olika step som man själv har skapat. Man kan också klicka på bitarna och se var de sitter.
På en modell med ca 500 bitar står den bara och laddar på Fetching bricks.

Hur har de tänkt att man ska kunna bygga sina modeller efter man har köpt bitarna?
Även om LDDs instruktioner inte är bra går de iallfall att bygga efter.

andli

Jag skulle vilja varna alla användare som sitter på begränsade datanätverk för stud.io, det är inte så stort att ladda hem (typ 150 MB)

Jag installerade igårkväll och hade i morse mumsat i sig lite imponerande 2.5Gigabyte datatrafik, vad fasiken gör den?
Och hur får man till ett offline mode?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Nextuz

Citat från: andli skrivet 24 mars 2019 13:12
Jag skulle vilja varna alla användare som sitter på begränsade datanätverk för stud.io, det är inte så stort att ladda hem (typ 150 MB)

Jag installerade igårkväll och hade i morse mumsat i sig lite imponerande 2.5Gigabyte datatrafik, vad fasiken gör den?

WHAT?
Inbyggt DDOS?

andli

Eller bara en utvecklare som suttit på fiber och inte riktigt tänkt på att varje prisförfrågan på en bit drar lite data.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Ozp

Kan det vara priser på bitarna etc.

andli

Låter orimligt att det skulle ta 2.5 gig för några timmars ritande med 5 olika bitar.

Ozp

Tror den cachar alla bitar som finns

Teabox

Citat från: andli skrivet 24 mars 2019 13:12

Öppna upp kontrollpanelen
Klicka på Windows-brandvägg
Klicka på Avancerade inställningar
Höger-klicka på Regler för utgående trafik, välj Ny Regel.
Välj Program och klicka på Nästa
Bläddra och leta upp C:\Program Files\Studio 2.0\Studio.exe (eller vart du nu installerat Studio)
Klicka på Nästa
Välja Blockera anslutning och klicka på Nästa
Klicka på Nästa igen
Namnge regeln och klicka på Slutför.

:)

o0ger

Från och med Version 2.0.1_93 finns nu funktionen "copy and mirror" i Studio (!)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Mina bitar blir transparenta hipp som happ, hur fixar man detta?

Teabox

Citat från: andreaseldh skrivet 06 maj 2019 14:28
Mina bitar blir transparenta hipp som happ, hur fixar man detta?

Tror det är att du råkat placera en eller flera bitar så de går in i varandra. Zooma in och se om du kan se några konstigheter alternativt pröva flytta runt bitar.

o0ger

Ja, det betyder att de kolliderar.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

byStfn

Du kan stänga av kollisionen om du vill slippa det där genom att trycka på Collision-triangeln i verktygsraden. Kan vara praktiskt ibland även om det då omärkt kan bli dubbelbitar som sitter nästan helt i varann.

andreaseldh

Jag hade problem idag med vanlig brick 1x2 [bp]3004[/bp]. Den gick inte att fästa normalt utan hamnade 2 plate för lågt, med krockindikering som följd. Till vem anmäler man detta?

Ozp

Citat från: andreaseldh skrivet 29 november 2019 00:01
Jag hade problem idag med vanlig brick 1x2 [bp]3004[/bp]. Den gick inte att fästa normalt utan hamnade 2 plate för lågt, med krockindikering som följd. Till vem anmäler man detta?

https://forum.bricklink.com/