Knasiga annonser och auktioner.

Startat av Pekblom, 26 november 2010 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Tyckte väl jag kände igen den där spreymålade volvo grävarn..

.. jag hoppas det är på skämt det där med  äktenskapet. ..träffat en kille som fick sånt ultimatum. . Sålde en superstor samling o gick massa back. Tanten drog kort efter iallafall o då stog han utan både tant o Lego.

Record

Ja just den där grävare kan få vilken hardcorepurist som helst att vilja hoppa utför ett stup  ;)

I övrigt kan väl inte ett sådant ultimatum vara nått vidare att ställas inför, hoppas det är på skämt som sagt.
Friskt satsat, hälften vunnet..

janimakaj

Va inte den grävmaskinen med på göteborgeventet 12 en snabbis? ? Vill minnas den va med en kort stund på söndagen...
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Teabox

Citat från: janimakaj skrivet 03 maj 2014 00:13
Va inte den grävmaskinen med på göteborgeventet 12 en snabbis? ? Vill minnas den va med en kort stund på söndagen...

Jo, jag provkörde den en snabb stund.

Roger Brickjet

Hittade inte något bättre ställe att posta...vill inte starta någon "anti-brixit-kampanj" utan undrar bara om någon har insikt i hur de tänker här?
http://shop.brixit.se/vapen-till-minifigures/miniscenario-farlig-stig-custom-modell.html
"Webbpris endast 299:-"
"22 bitar" (några är troligtvis Brickarms)
"Levereras ihopbyggd utan beskrivning."

Det finns några fler, t.ex. "Unikt zombieset, custom byggt av LEGO originalbitar. Bottenplatta och sju stycken minifigs. 167 delar totalt. Limiterad utgåva. Levereras ihopmonterad, utan byggbeskrivning" 799:-

Odidoma

Citat från: Roger Brickjet skrivet 29 juli 2014 17:03
Hittade inte något bättre ställe att posta...vill inte starta någon "anti-brixit-kampanj" utan undrar bara om någon har insikt i hur de tänker här?
http://shop.brixit.se/vapen-till-minifigures/miniscenario-farlig-stig-custom-modell.html

Det finns några fler, t.ex. "Unikt zombieset, custom byggt av LEGO originalbitar. Bottenplatta och sju stycken minifigs. 167 delar totalt. Limiterad utgåva. Levereras ihopmonterad, utan byggbeskrivning" 799:-
Jag har också sett dem där "seten", spontant så är det en väldigt bra affärsmodell för Brixit men jag tycker att ska dem nu ta 300 kr för ett egetproducerat set så kanske dem ska vara mera generös med delar/minifigs. ca 13 kr/biten känns väldigt girigt.

Stigge72

Citat från: Odidoma skrivet 29 juli 2014 19:57

Jag har också sett dem där "seten", spontant så är det en väldigt bra affärsmodell för Brixit men jag tycker att ska dem nu ta 300 kr för ett egetproducerat set så kanske dem ska vara mera generös med delar/minifigs. ca 13 kr/biten känns väldigt girigt.
Just det att bygget levereras ihopbyggt och utan byggbeskrivning gör väl de här produkterna till mer konstverk än byggsatser?

Roger Brickjet

Citat från: stigge72 skrivet 31 juli 2014 08:49
Citat från: Odidoma skrivet 29 juli 2014 19:57

Just det att bygget levereras ihopbyggt och utan byggbeskrivning gör väl de här produkterna till mer konstverk än byggsatser?
Såklart! Tänkte inte på hur dyrt det är med konst ;)

mechamike

Med tanke på det här är jag inte så förvånad att man kör en sån grej..

Magnus den store

Räknade lite på vad priset kan tänkas vara för bitarna exkl. frakt, och kom fram till 116,31 sek.

Bamboo Leaves 3X35 st 1,32 sek (S@h)
Brick 2X21 st 1,32 sek (S@h)
Brick 1X22 st 0,99 sek (S@h)
Brick 1X31 st 1,32 sek (S@h)
Roof Tile 1X3/25°1 st 0,99 sek (S@h)
Round Brick 1X11 st 0,66 sek (S@h)
Plate 2X24 st 0,99 sek (S@h)
Plate 1X11 st 0,66 sek (S@h)
Mini Body Lowerpart1 st 2,96 sek (S@h)

Snake1 st 0,83 sek (BL)
Bird with Parrot Marbled Green Pattern1 st 4,25 sek (BL)
Baseplate 8 x 161 st 26,02 sek (BL)
Minifig, Head Dual Sided LotR Boromir Goatee Stern/Grimacing Pattern1 st18,08 sek (BL), vilket för övrigt råkar vara Eigenbrötlers
Torso SW Camouflage Pattern Weapon and Ammunition Belts Pattern/Sand Green Arms/Tan Hands1 st12,38 sek (BL)
Uppskattade medianpriser inom EU.

Minigun (Si-dan Toys)1 st 18,9 sek (Minifig Cat)
Helmet (Si-dan Toys)1 st 10,5 sek (Minifig Cat)
Night Vision (Si-dan Toys)1 st 4,9 sek (Minifig Cat)
Har räknat om priset från usd till sek och antagit kursen 1 usd = 7 sek.

Prisvärt!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

marpe

Har någon Brixitkund kontaktat dem? Tror att de lyssnar på vanliga kunders åsikter om deras produkter. :)

darthmortar

Citat från: Magnus den store skrivet 04 augusti 2014 15:11
Räknade lite på vad priset kan tänkas vara för bitarna exkl. frakt, och kom fram till 116,31 sek.

Bamboo Leaves 3X35 st 1,32 sek (S@h)
Brick 2X21 st 1,32 sek (S@h)
Brick 1X22 st 0,99 sek (S@h)
Brick 1X31 st 1,32 sek (S@h)
Roof Tile 1X3/25°1 st 0,99 sek (S@h)
Round Brick 1X11 st 0,66 sek (S@h)
Plate 2X24 st 0,99 sek (S@h)
Plate 1X11 st 0,66 sek (S@h)
Mini Body Lowerpart1 st 2,96 sek (S@h)

Snake1 st 0,83 sek (BL)
Bird with Parrot Marbled Green Pattern1 st 4,25 sek (BL)
Baseplate 8 x 161 st 26,02 sek (BL)
Minifig, Head Dual Sided LotR Boromir Goatee Stern/Grimacing Pattern1 st18,08 sek (BL), vilket för övrigt råkar vara Eigenbrötlers
Torso SW Camouflage Pattern Weapon and Ammunition Belts Pattern/Sand Green Arms/Tan Hands1 st12,38 sek (BL)
Uppskattade medianpriser inom EU.

Minigun (Si-dan Toys)1 st 18,9 sek (Minifig Cat)
Helmet (Si-dan Toys)1 st 10,5 sek (Minifig Cat)
Night Vision (Si-dan Toys)1 st 4,9 sek (Minifig Cat)
Har räknat om priset från usd till sek och antagit kursen 1 usd = 7 sek.

Prisvärt!

Är väl frakt också?
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Magnus den store

Citat från: darthmortar skrivet 08 augusti 2014 20:40
Är väl frakt också?
Jo, det tillkommer. Jag har räknat utan frakt eftersom det blir betydligt mer komplicerat. Se det bara som en fingervisning.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Fredrik Sörbom

Denna säljare på Blocket kanske har varit uppe till diskussion tidigare, men är det någon av er som köpt Lego av "Sofia"?
T ex: http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Super_Herose_ooppnade_52659099.htm?ca=10&w=3
Hennes e-postadress: utomhus@live.se

Får bara svar liknande detta när jag föreslår att vi ska ses eller i alla fall ringa:
Hej
Jag endast skickar, då det är det enklaste alternativet för mig tidsmässigt. Frakten är inräknad i priset
mvh Sofia

Hej
Ja gör hela affären via mail och via blocket. Så allt finns skrivet och att det går via blocket. Det är det säkraste alternativet för både köpare som säljare
mvh Sofia

Har sett säkert ett femtiotal annonser sista halvåret från Sofia, alltid oöppnade set som säljs i grupp.
Regeln "If it seems too good to be true, it probably is" brukar jag följa, men flera av mina bästa fynd har faktiskt varit när jag nappat på knäppa annonser och knasiga säljare...

ByggareDan

Har varit uppe som en kortare disskution i Tradera,Blocket tråden  25.feb i år.

/ByggareDan