Knasiga annonser och auktioner.

Startat av Pekblom, 26 november 2010 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Citat från: lindyhep skrivet 28 juni 2012 09:56
Tror ni han får sålt?
http://www.tradera.com/lego-auktion_180401_158672006
Ursäkta en liten OT-rant: Så trött på alla som försöker bli av med M***B****-skräp genom att kalla det LEGO. Tyvärr har jag blivit tvingad att köpa båda MB och Slu***-junk efter som det var allt som fanns på ett skumt ICA när sonen väl hittat dem. Fick slänga däcken direkt, luktade apa.

de Gothia

sen är nog mycket okunskap gällande meabloks och lego... så just såna auktioner har jag förståelse för. dock kanske man skulle rapportera dem så de läggs i en kategori och inte drar "nytta" av legos rykte

Gray

Eftersom LEGO är så stort och populärt (och knappt har några konkurrenter, speciellt här i Sverige och Europa) så har ju deras varumärke blivit synonymt med "byggleksak". Det är ungefär samma sak som att vi alla säger "Keso" trots att det faktiskt är ett varumärke som bara Arla får använda. Termos, vaselin, alvedon, lypsyl och jeep är andra varumärken som blivit synonymt med produkten. Så det är inget att göra åt, förutom att vara smart och undvika det "LEGO" som inte är äkta LEGO.

oakeey

Så trött jag blir på folk som säljer backar med lego på blocket utan kartonger, utan att veta om seten är kompletta och som envisas med att skriva nypris på grejorna.
Fattar också att lego är grymt dyrt och ansträngande för ekonomin hos föräldrar, men man måste väl förstå att en okomplett hög med lego inte riktigt betingar samma värde som det gjorde när det köptes på TRU...
Kände bara att jag var tvunget att få det ur systemet..

Magnus den store

Citat från: oakeey skrivet 04 augusti 2012 21:28
Så trött jag blir på folk som säljer backar med lego på blocket utan kartonger, utan att veta om seten är kompletta och som envisas med att skriva nypris på grejorna.
Fattar också att lego är grymt dyrt och ansträngande för ekonomin hos föräldrar, men man måste väl förstå att en okomplett hög med lego inte riktigt betingar samma värde som det gjorde när det köptes på TRU...
Kände bara att jag var tvunget att få det ur systemet..
Ja, det är ju lite grisen i säcken över det hela. Det kan dock löna sig om man har tur och kommer över guldkorn som [bm=bat021]Bane[/bm], [bm=sw038]Watto[/bm] eller en [bp=3308]arch 1x8x2[/bp] i mörkblått.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

marpe

Jar Jar Binks, den gröna...

SW är inte min starkaste sida, men ser Jar Jar ut så här?
(Kroppen är Gungun. Men det gröna på huvudet?)

http://www.tradera.com/lego-star-wars-figurer-gungan-warrior-jar-jar-binks-gron--auktion_340801_161748223

Annonstexten
--------------------------------------------
Lego Star Wars Figurer - Gungan Warrior Jar Jar Binks Grön
Utropspris
49 kr
Beskrivning av objektet

Helt ny oanvänd figur!

Pengarna ska betalas in på mitt konto inom fyra dagar efter avslutad auktion. Skickar varan när pengarna landat på mitt konto. Alla uppgifter finns i Traderas Vinnarmail. OBS!! – Ni får inget separat vinnarmail av mig. Köparen står för frakten. Samfraktar såklart. Tar ut 4 kr för emballaget. Rök och djurfritt hem. Jag ansvarar inte för postens hantering eller slarv. Maila gärna om ni undrar något. Lycka till nu. // Ackes TradeNet
Säljaren AckesTradenet ansvarar för att beskrivningen av objektet är korrekt.

Skafte

Det är väl bara en [bm]sw013[/bm] Gungan Soldier? Jag ser inget grönt på huvudet. Inte den konstigaste annonsen AckesTradenet lagt ut, om man säger så. :)

marpe

Citat från: Skafte skrivet 17 augusti 2012 17:20
Det är väl bara en [bm]sw013[/bm] Gungan Soldier? Jag ser inget grönt på huvudet. Inte den konstigaste annonsen AckesTradenet lagt ut, om man säger så. :)
På min jobbskärm ser det ut som om någon har handmålat grön färg i nedre delen av ansiktet. Det kanske är blänk? Men det såg så konstigt ut när jag förstorade det. Kanske spelar jobbdatorskärmen mig ett spratt.
Citat från: Skafte skrivet 17 augusti 2012 17:20
Inte den konstigaste annonsen AckesTradenet lagt ut, om man säger så. :)
Du har rätt i att han har t.ex felaktigt deklarerade nyckelringar, som vi avhandlat tidigare. Men om man märker att han har fulat, så ber han om förlåtelse ordentligt och skickar en ny. Hans betyg är på topp.

Bättre att satsa på en tvåarmad General Grevious med kropp bestående av bakvänd stormtrooper [bp]973psk[/bp]. Det är ju åtminstone kreativt och huvudet är väl iallafall original.  :)
http://www.tradera.com/lego-star-wars-figurer-general-grievous-special-las--auktion_340799_155048718

NIN777

I bland undrar man om vissa säljare verkligen vill sälja sitt Lego.....men nog ska väl en box vara inkluderad i det priset.  :D

http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Star_Wars_Darth_Wader_6211_43196462.htm?ca=11&w=1

Myko

Citat från: NIN777 skrivet 05 november 2012 14:03
I bland undrar man om vissa säljare verkligen vill sälja sitt Lego.....men nog ska väl en box vara inkluderad i det priset.  :D

http://www.blocket.se/stockholm/Lego_Star_Wars_Darth_Wader_6211_43196462.htm?ca=11&w=1

Betala nypris för en UCS ISD för en begagnad vanlig ISD känns väl värt pengarna.

marpe

Det kanske är en annons i två steg. Nästa vecka står det i annonsen "2700 kr. (Har kostat 3200 kr) Först till kvarn!"

swestar

Citat från: NIN777 skrivet 05 november 2012 14:03

Har 2 st. Hmm..... Undrar om jag skall bygga ihop dom och "rea" ut dom för 2500kr styck ;)
Mina Egna Byggen
flickr

andli

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Sirre

Hittade lite överpriserat Bionicle idag. :D
(Notera att det är begagnat Lego)

Exempel:
[bs]8568[/bs] Pohatu Nuva
Average Used på Bricklink: 41 kr
I denna butik: 2100 Yen ~ 150 kr

[bs]8918[/bs] Carapar
Average Used på Bricklink: 51 kr
I denna butik: 3150 Yen ~ 230 kr

Man kanske skulle ta och sälja sitt Bionicle i Japan... ::)

Barbaroux