Bricks and Pieces - Kan inte välja Sverige som land längre (verkar funka nu)

Startat av o0ger, 17 juli 2019 16:02

Föregående ämne - Nästa ämne

fork

Citat från: Magnus den store skrivet 17 augusti 2019 10:24
Jag får det här meddelandet:

"Sorry! We're unable to authorise your payment at this time. Please try again"

Samma sak för mig  :(

LelleB

Citat från: mortil skrivet 17 augusti 2019 12:20
Trippelsuck.  blev rätt glad där en sväng men det dog ut.

Att ett stort företag som Lego inte ens har en fungerande webbshop är ju rätt illa.

Jag känner samma sak, det är faktiskt rätt bedrövligt.
Tycker dom borde ha larm på att antalet felande transaktioner skjuter i höjden och agera, men så verkar inte heller vara fallet.
Nån som pratat med kundtjänsten? Igår sa dom "vänta".

Magnus den store

Skriv eller ring och klaga. Var en blåslampa i ändalykten. Ju fler som klagar desto högre prioritet får ärendet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Anders67

Citat från: Magnus den store skrivet 17 augusti 2019 17:01
Skriv eller ring och klaga. Var en blåslampa i ändalykten. Ju fler som klagar desto högre prioritet får ärendet.
Bra, även jag hade problem, i sista steget via bekräftelsen av min kortbetalning. Mailade kundtjänst!

ColA

Citat från: LelleB skrivet 17 augusti 2019 10:58
Citat från: Magnus den store skrivet 17 augusti 2019 10:24
Jag får det här meddelandet:

"Sorry! We're unable to authorise your payment at this time. Please try again"

Samma här. Varit så i två dagar nu. Kundtjänsten sa "vänta".
Tycker dom borde reagera då det inte verkar gå att beställa set från shopen heller.

Jag handlade set från den vanliga shoppen igår och det gick strålande.

BeardedNerd

I vilken verksamhet som helst borde "kunderna kan inte handla" vara en absolut kritisk högsta prioritet att fixa.

Magnus den store

Underskatta inte människans arrogans. Ofta krävs det en kritisk massa innan vi agerar. Funkar det dessutom för några, såsom ColA_30, är det lättare att bortse från fel. När jag själv kontaktat diverse myndigheter och företag och påtalat fel har jag vid fler än ett tillfälle fått repliken "det är ingen annan som klagat/ringt".

LelleB

Citat från: Magnus den store skrivet 17 augusti 2019 19:07
Underskatta inte människans arrogans. Ofta krävs det en kritisk massa innan vi agerar. Funkar det dessutom för några, såsom ColA_30, är det lättare att bortse från fel. När jag själv kontaktat diverse myndigheter och företag och påtalat fel har jag vid fler än ett tillfälle fått repliken "det är ingen annan som klagat/ringt".

Det är därför systemen själv måste larma. Allt det här måste generera loggar och grafer som avviker rejält från normalläge.

pehter aka ibbe

Citat från: LelleB skrivet 17 augusti 2019 19:43
Citat från: Magnus den store skrivet 17 augusti 2019 19:07

Det är därför systemen själv måste larma. Allt det här måste generera loggar och grafer som avviker rejält från normalläge.

Och det funkar bara om det är någon som kontrollerar dessa och åtgärdar eventuella fel   :P
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

BrickMe

Jag fick svar idag på en förfrågan till TLG angående Bricks & Pieces. De beklagar att tjänsten inte är tillgänglig ännu... men de säger att man kan ringa in beställning på max 15 artiklar med ett tak på 200st (per artikel).

Så jag ringde men min operatör blockade numret >:(

Det återstod bara en sak och det var via deras meddelandetjänst skicka in en beställning vilket jag nu gjort.
Sedan får vi se om jag måste vänta i fyra dagar igen för att få en bekräftelse............

matgri

Citat från: BrickMe skrivet 17 augusti 2019 23:52
Jag fick svar idag på en förfrågan till TLG angående Bricks & Pieces. De beklagar att tjänsten inte är tillgänglig ännu... men de säger att man kan ringa in beställning på max 15 artiklar med ett tak på 200st (per artikel).

Så jag ringde men min operatör blockade numret >:(

Det återstod bara en sak och det var via deras meddelandetjänst skicka in en beställning vilket jag nu gjort.
Sedan får vi se om jag måste vänta i fyra dagar igen för att få en bekräftelse............

Nu verkar det fungera. Var inne nu på morgonen och testade. Hanlade dick inger. Men det gick att leta upp bitar.

/ Mats

pareriksson

Clarmo

LelleB

Det går fortfarande inte att betala. Jag satt med en stackare som fick knappa in mitt via telefonen istället. Då jag fortfarande inte fått svar på mailet jag skickade kundtjänsten för en vecka sedan så såg jag inte det som ett alternativ.

Magnus den store

Jag har försökt ringa Lego idag men i min telefon tutade det bara upptaget.