Lego Masters utanför Sverige - USA, UK mfl

Startat av Raffe81, 06 februari 2020 17:47

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: David i Lekeberg skrivet 28 maj 2020 09:43
Tycker om den Nederländska versionen av Lego masters. Det verkar inte vara lika mycket sensation eller bygga på programledaren utan mer handla om legobyggande. Nu förstår jag inte språket så jag kan ju ha helt fel.

Det trista är utmaningarna som är raka kopior av andra. Det jag har sett de göra annorlunda är bara formalia runt programmet men jag har inte sett allting ännu.

dalle

Citat från: byStfn skrivet 28 maj 2020 12:50
Citat från: David i Lekeberg skrivet 28 maj 2020 09:43
Tycker om den Nederländska versionen av Lego masters. Det verkar inte vara lika mycket sensation eller bygga på programledaren utan mer handla om legobyggande. Nu förstår jag inte språket så jag kan ju ha helt fel.

Det trista är utmaningarna som är raka kopior av andra. Det jag har sett de göra annorlunda är bara formalia runt programmet men jag har inte sett allting ännu.

Finalen lades ut i helgen.
Det var inte något som var jätte imponerade, men en rätt jämn final med ett oväntat utfall.

Nu får vi se i höst hur den Svenska versionen står sig. Då jag antar att produktionsbudgeten är rätt lika.

andli

Första halvtimmen av LEGO Master Australia ger en verkligen blandande känslor...
Jag är nog svårflörtad, men att dra skämtet om att blandat manuskorten igen och igen?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Boathill

Såg finalen av US idag, det som slog mig under programmet var om det ens är möjligt att bygga LM-loggan i verkligheten och att den sitter ihop. Framför allt tänker jag på hut man får de olika wedge-platsen att sitta ihop med varandra. Se ser ut att vara staplade på varandra men hur sitter de då ihop med resten? :)

dalle

Citat från: andli skrivet 15 juni 2020 18:32
Första halvtimmen av LEGO Master Australia ger en verkligen blandande känslor...
Jag är nog svårflörtad, men att dra skämtet om att blandat manuskorten igen och igen?
Håller med att scenerna med ihopblandade manuskorten är billigt. Tycker i övrigt att Australiens LM är rätt befriat från sånt och programledaren och domarn är den bästa kombon av de olika versionerna. Så ha lite överseende det blir bättre efter hand.

byStfn

Citat från: Boathill skrivet 15 juni 2020 21:58
Såg finalen av US idag, det som slog mig under programmet var om det ens är möjligt att bygga LM-loggan i verkligheten och att den sitter ihop. Framför allt tänker jag på hut man får de olika wedge-platsen att sitta ihop med varandra. Se ser ut att vara staplade på varandra men hur sitter de då ihop med resten? :)

Rätt säker på att loggan i tv inte går att bygga exakt som den ser ut i TV (i alla fall inte om den ska vara konsekvent byggd - det går att bygga den stabilt baserat på vinkeln den presenteras i på TV). Däremot vet jag att den går att bygga så den ser ut mer eller mindre exakt som den på TV :) (jag har bytt ut wedge plates mot wedge bricks och löst stabiliteten. Jag väntar på lite bitar men den kommer bli byggd till hösten :D

andreaseldh

Såg först idag att Lego Masters Australien går på en gammal hederlig tablålagd kanal. Tur att avsnitten även finns på TV4 Play i några dagar! Kombinationen baseballträ och höghastighetskamera var förvånansvärt stimulerande att se.

Boathill

Citat från: byStfn skrivet 16 juni 2020 12:13
Citat från: Boathill skrivet 15 juni 2020 21:58

Rätt säker på att loggan i tv inte går att bygga exakt som den ser ut i TV (i alla fall inte om den ska vara konsekvent byggd - det går att bygga den stabilt baserat på vinkeln den presenteras i på TV). Däremot vet jag att den går att bygga så den ser ut mer eller mindre exakt som den på TV :) (jag har bytt ut wedge plates mot wedge bricks och löst stabiliteten. Jag väntar på lite bitar men den kommer bli byggd till hösten :D

Snyggt, då får jag spana in den live, när nu det blir! :)

Memmla

Började kolla på LM Australien igår och jag gillar det. Inte så såld på programledaren men gillar konceptet och ser fram emot att följa den svenska.

Nyfiken på hur inspelningen såg ut och hoppas få höra lite när ni som varit med kan säga något.  :D

Skafte

Idag kör fyran LM US. 17.55.

Gideon

Riktigt kul att detta når ut, har varit flera icke-AFOLs i min närhet som varit riktigt imponerade av detta program så det är nog helt rätt att värma upp publiken med de utländska serierna innan höstens svenska succé :)

byStfn

Citat från: Gideon skrivet 29 juni 2020 14:26
Riktigt kul att detta når ut, har varit flera icke-AFOLs i min närhet som varit riktigt imponerade av detta program så det är nog helt rätt att värma upp publiken med de utländska serierna innan höstens svenska succé :)

Hoppas verkligen att det funkar som en uppvärmning och inte höjer förväntningarna för mycket :P

dalle

Citat från: byStfn skrivet 29 juni 2020 14:36

Hoppas verkligen att det funkar som en uppvärmning och inte höjer förväntningarna för mycket :P

Som att tro att Sverige har samma produktionsbudget som i staterna.  :o

Peter S

Citat från: dalle skrivet 29 juni 2020 15:17
Citat från: byStfn skrivet 29 juni 2020 14:36

Som att tro att Sverige har samma produktionsbudget som i staterna.  :o
Ingen Jamie Berard som domare?  :o

Gideon

Tror att "närheten" till viss del uppväger skillnaden i budget, folk ser ju fortfarande svenska filmer även om de inte har Hollywood-budget.

(De utländska säsongerna på TV4 har redan lockat åtminstone en spirande AFOL till, min kusin köpte precis sitt första Lego i vuxen ålder efter att ha varit så imponerad av minifig-väggen i bitrummet att hon ville börja samla själv ;) )