LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Hade gärna sökt om jag hade varit i Sverige. Vet inte om jag skulle ha en chans ens med tanke på hur duktiga alla är, men om inte annat hade det varit en rolig upplevelse.

mortil

Citat från: Memmla skrivet 07 februari 2021 04:45
Hade gärna sökt om jag hade varit i Sverige. Vet inte om jag skulle ha en chans ens med tanke på hur duktiga alla är, men om inte annat hade det varit en rolig upplevelse.

Du hade minsann haft en bra chans.  du är grym.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Skafte

Boka inte in något superviktigt feb-maj 2022 då. Du skulle passa utmärkt. Det viktiga är inte att vinna utan att ha kul (lätt för mig att säga...).

Emma

Jag är nyfiken på om det kommer vara fler icke-swebrickare denna gången. Vi hade ju en 5 veckor lång (nåja, för vissa) swebrick-träff LM2020!

Record

Citat från: Emma skrivet 08 februari 2021 10:48
Jag är nyfiken på om det kommer vara fler icke-swebrickare denna gången. Vi hade ju en 5 veckor lång (nåja, för vissa) swebrick-träff LM2020!

Det är nått jag funderat en del på själv också, ibland tänker jag, kan det finnas afols i vårt land därute som inte känner till Swebrick? Upplever ni andra att ni möter många vuxna "gardrobiärer" som inte känner till Swebrick?
Friskt satsat, hälften vunnet..

Betweenbrickwalls

Citat från: Record skrivet 08 februari 2021 12:11
Citat från: Emma skrivet 08 februari 2021 10:48

Det är nått jag funderat en del på själv också, ibland tänker jag, kan det finnas afols i vårt land därute som inte känner till Swebrick? Upplever ni andra att ni möter många vuxna "gardrobiärer" som inte känner till Swebrick?

Ja, det finns en hel del i Facebookgruppen "Adult fans of LEGO - Sweden"!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

andli

Googlar inte folk på allt nuförtiden? Nej är tydligen svaret på det...
Det var så jag hittade SweBrick, via google..
Men det kan nog vara en hel del som känner igen namnet och vet att det är nån typ av forum/förening men inte har koll på vad det skiljer mot FB gruppen.

Men det borde väl vara fler icke SweBrickare i år då det gjorts betydligt mer reklam om LM2021 på FB än här (denna tråden startade jag ju ganska sent)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Citat från: Record skrivet 08 februari 2021 12:11
Har träffat en del "garderobiärer" på Klossfestivalen och vanligaste steget ut i AFOL-världen brukar nog vara att man gått med i en Facebookgrupp. Men även de som är okända i Swebricksammanhang brukar ofta ha ett konto här (dock inte så sällan 0 inlägg) eller känna till Swebrick i alla fall, även om man ofta inte har riktigt greppat vad vi är för några.
Tror generellt att vi i Sverige tenderar att ha en ganska låg tröskel att gå med i en förening om vi har ett specialintresse?

Åter till den ursprungliga frågan så ska det bli mycket intressant om det blir "klubbmästerskap" i år igen eller om de väljer att delvis casta deltagare från en bredare grupp.

Tror absolut LM S01 har breddat målgruppen som kan tänkas söka i alla fall.

andli

Var det många icke SweBrickare som var med på audition förra året?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

dalle

Första säsongen så skulle jag säga att två av deltagarna inte var swebrickare. Dels Jocke som jag tävlade med som först under tävlingen skaffade ett konto. Samt även Rickard som vann ser jag inte som en swebrickare även om han haft ett forumkonto utan aktivitet i några år.

Hur många fler som var med i castingen och inte var swebrickare har jag svårt att säga, mer än att de var några till fast de var i minoritet.

Record

Det låter väl rimligt det ni skriver, jag har inga sifror och har hängt med sämre på Swebrick när det gäller det, men har vi känt av nån effekt här efter LM20?

Ni som hänger mer på sociala medier, märks det mycket där att LM20 varit? flödet etc med nya potenciella Afols, jag har en känsla av att corona bromsar det rejält då vi inte kunnat möta folk ute, på utställningar, träffar mm, det är det jag själv reflekterat mest över, men det är svårt att bygga fakta på en känsla, mer ens egen sanning typ  :-\.
Friskt satsat, hälften vunnet..

byStfn

Citat från: Record skrivet 09 februari 2021 09:11
Det låter väl rimligt det ni skriver, jag har inga sifror och har hängt med sämre på Swebrick när det gäller det, men har vi känt av nån effekt här efter LM20?

Ni som hänger mer på sociala medier, märks det mycket där att LM20 varit? flödet etc med nya potenciella Afols, jag har en känsla av att corona bromsar det rejält då vi inte kunnat möta folk ute, på utställningar, träffar mm, det är det jag själv reflekterat mest över, men det är svårt att bygga fakta på en känsla, mer ens egen sanning typ  :-\.

Jag skulle säga att det var rätt mycket trådar i AFOL-gruppen om LM20 speciellt när det begav sig. De flesta trådar skapades av folk som var positiva men där fanns en hel del negativa åsikter om domare/programledare/formatet/likheten till andra länder osv.

Bland icke-afols har jag nästan bara hört glädjerop förutom på Flashback men där sprudlar ju glädjen inte vanligtvis direkt! :D

Skafte

Ser man på Swebricks statistiksida så har vi 40+ Nya medlemmar nov-dec-jan jämfört med 10-20 i snitt per månad resten av 2020. Så en liten effekt kan vi väl säga att det finns här också?

andli

Eller så var det någon boot som härjade runt...

Men i allmänhet så skulle jag säga att LM2020 har märkts väldigt lite på SweBrick, desto mer på FB...

Emma

Sen är det skillnad att vara medlem i swebrick-föreningen och ha ett konto på vår hemsida.