LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Citat från: Gideon skrivet 11 juni 2021 15:05

Mitt största problem med USA-versionen är främst att det blir så mycket högljudd programledare och så lite byggen, samt att nu med 12 lag på 43 minuter blir det sjukt stressigt klippt.

Håller med dig . Mitt tillbakadragna svenska beteende fick panik .  Och sen alla dessa repetitioner av klippningarna som dom gör pga sina reklampauser gör ju att man utvecklar epilepsi.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Peter S

Citat från: Gideon skrivet 11 juni 2021 19:45
Att krascha byggen är en ganska vanlig del av amerikansk AFOL-kultur, särskilt när sista utställningsdagen är över på ett större konvent.
Vill minnas att det var en Milennium Falcon som gick i småbitar i slutet av en klossfestival också...

Gideon

Citat från: Peter S skrivet 14 juni 2021 12:13
Vill minnas att det var en Milennium Falcon som gick i småbitar i slutet av en klossfestival också...
Jepp, dock initierat av arrangören och med högst tveksamt mottagande (eller skräckblandad förtjusning?) av de närvarande Swebrickarna :P

Bra deal dock för Sergio, till priset av lite repade tiles (och eventuellt några försvunna stormtroopers) fick han en rätt komplett UCS MF  8)

andreaseldh

Jag minns när Record ställde ut Bryggeriet för sista gången, då använde han en "något brutalare" teknik när han packade ner det. Det var härligt att se. Och jag njöt även när jag såg dessa moment i utrikiska Lego Masters. Då var ju byggena gjorda speciellt för att gå sönder så spektakulärt som möjligt, exempelvis gråa byggen som gömmer massor av lösa färgglada bitar.

Men rent allmänt är jag emot all typ av rivning.

Och har vi inte redan sagt att anledningen att momentet inte var med i Sveriges första säsong var Corona och för många bitar att sanera?

Larry Lars

Citat från: andreaseldh skrivet 14 juni 2021 19:11
Och har vi inte redan sagt att anledningen att momentet inte var med i Sveriges första säsong var Corona och för många bitar att sanera?

De lite mer skruvade utmaningarna kommer naturligtvis dyka upp i den Svenska upplagan tids nog.
Nu råkar jag tycka att det är vanvördigt med just söndersprängning, men i jakten efter spektakulära moment kommer det ju komma annat som bara ganska dåligt visar glädjen i hobbyn. Snart ska de väl bygga en vägg som skall spray-målas eller en staty som skall limmas för att klara fall från hög höjd.

Svenska säsong ett hade ett större fokus på idé och utförande, men tråkigt nog ganska få inblickar i själva bedömningen.

Kanske gör sig explosioner och liknande något bättre i TV än springande AFOLs som ett av få spänningsmoment. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

andli

28/8 säger tydligen trailer på tv att det är premiär för säsong 2
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Peter S

Citat från: andli skrivet 21 juni 2021 23:55
Och den superkorta, supersnabba filmen visar ju flera deltagare framifrån och samtliga uppifrån. Vet vi vilka swebrickare som är med i år? Eller som kan skönjas på filmen? Tyckte mig se robinnilsson403 som hastigast.

robinnilsson403

I know not a single thing!

Bazinga.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Peter S

Citat från: robinnilsson403 skrivet 08 juli 2021 08:27
I know not a single thing!

Bazinga.
Nu frågade jag inte just dig, men kanske någon med strömningstjänst som kan pausa filmen. 😉

Skafte

Jag har några teorier. Men som tidigare deltagare vet jag hur hysch-hysch det är, så jag väljer att inte outa någon. Vi från originalserien ;D diskuterar friskt internt...

robinnilsson403

Citat från: Skafte skrivet 08 juli 2021 12:00
Jag har några teorier. Men som tidigare deltagare vet jag hur hysch-hysch det är, så jag väljer att inte outa någon. Vi från originalserien ;D diskuterar friskt internt...

Är man identifierbar i bild är det ju en sak. Ni gottlänningar var ju doldisar länge!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Anders67

För att vara goda LEGO supporters så kan vi ju hålla en låg profil kring rykten och inte sprida vidare information!

Gideon

Det var ju iaf fyra deltagare som syns rätt bra i bild, varav åtminstone en välkänd  ;)

Vågar man hoppas att expertkommentatorerna från förra året fortsätter med sina eminenta eftersnack i höst...?

Skafte

Citat från: Gideon skrivet 08 juli 2021 12:23
Det var ju iaf fyra deltagare som syns rätt bra i bild, varav åtminstone en välkänd  ;)

Vågar man hoppas att expertkommentatorerna från förra året fortsätter med sina eminenta eftersnack i höst...?

Jag tror inte vilda rabbisar skulle kunna stoppa eMpTyW från att spela in sig själv, och jag är inte sen att haka på. Vi har inget spikat än så länge, dock. Så vill du att något särskilt skall tas upp så får du gärna tipsa! ;)

matgri

Citat från: andli skrivet 21 juni 2021 23:55

Finns det någon länk till denna?
Hittar bara länkar till förra året när jag söker på nätet.

\Mats