LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Grattis till ett fint bygge och er hat-trick i vinster :D!

andreaseldh

Citat från: Godtfred skrivet 10 oktober 2021 21:17
Verkar som att de försöker få till uppdrag med så ovanliga moment som möjligt. Men det var ju lite spännande att se hur allt skulle falla på plats så att säga. Men som vanligt så har jag lite svårt att förstå hur domaren resonerar i sin bedömning. Men vi är överens vad gäller dagens vinnare i vilket fall. Bra jobbat allihopa!

Jag håller inte med beträffande avsnittets byggen, men utslaget på hela serien tycker jag rätt lag gick vidare.

Betweenbrickwalls

Citat från: Gideon skrivet 10 oktober 2021 21:54
Citat från: Godtfred skrivet 10 oktober 2021 21:41
Misstänkte att det var snören i vissa leder eftersom armarna var så flexibla, men såg inga snören, bara ball joints.

LEGO i badkaret minsann... Dags att växa upp kanske?
Vi fick klippa valfria längder av legosnören. Det gjorde ont i själen men den hade man redan sålt till...TV4...för att göra "bra TV"  ::) )

Haha jag sa inte att jag badade med legot! :P
Slutsatsen var i alla fall att ALLT flöt.

Jag kippade efter andan när jag såg saxen fara fram 😱 När vi byggde Villa Villerkulla så föreslog produktionsteamet att vi skulle klistra på svarta prickar (klistermärken) på den vita hästen men vi valde en - lite klumpigare - bitbyggd utstyrsel på hästen...

Fina byggen fick ni till iaf!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

lindyhep

Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 11 oktober 2021 14:18

Jag kippade efter andan när jag såg saxen fara fram 😱

Fina byggen fick ni till iaf!

Om med schysst tajming på klippningen, av programmet alltså, då saxen kom fram exakt när Robin säger "vi ska ju få till lite mer klippa här"  ;D

Larry Lars

Citat från: andreaseldh skrivet 11 oktober 2021 07:06
Citat från: Godtfred skrivet 10 oktober 2021 21:17
Verkar som att de försöker få till uppdrag med så ovanliga moment som möjligt. Men det var ju lite spännande att se hur allt skulle falla på plats så att säga. Men som vanligt så har jag lite svårt att förstå hur domaren resonerar i sin bedömning. Men vi är överens vad gäller dagens vinnare i vilket fall. Bra jobbat allihopa!

Jag håller inte med beträffande avsnittets byggen, men utslaget på hela serien tycker jag rätt lag gick vidare.

Jag har börjat gilla programmet mer och mer, även om jag fortfarande tycker att vissa aspekter känns problematiska.

Man får helt enkelt se det som att bli korad till "Legomasters" betyder att ens lag är väldigt bra på den typ av galna byggen på tid som görs i tävlingen "LEGO Masters" ;) Flera av de mer jippo-artade utmaningarna har ju dessutom visat sig ge spännande avsnitt med fina och skickligt utförda byggen.

Själv hade jag bara önskat att de visat att de drar gränsen någonstans och skippat sprängning.

Det finns bara ett företag i världen som kan välja att se bitar av LEGO som något som är "slit och släng" och bara värt tillverkningskostnaden. När inte ens de själva förstår vikten av att vårda premium-känslan hos varumärket kanske vi ska vänta oss lägre priser på deras leksaker i framtiden. :o
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

Jag varken ser eller känner att LEGO som företag är avsändaren i det här programmet. Jag tror faktiskt inte att folk tror det heller. Sen är jag rätt säker på att premium-känslan bibehålls trots att de spränger skiten ur bitarna. Spaning: Det är de som alltid bygger med nya bitar som blir känslig för repor i längden.

danielbrrssn

Tack till alla som ställde upp denna säsongen.
Ett stort grattis till finalisterna men framförallt till vinnarna.
Roligt att det var Swebrick:are i final!

Häftiga och väldigt bra byggen alla tre, inspirerande!

Jag har lite blandad känslor för underhållning och tävlingar men uppskattar glädjen och uppfinningsrikedomen som speglas i programmet!

CopMike

Vilka fina byggen av alla i finalen :D! Väl byggt och kämpat alla - ni som inte vann föll på mållinjen med flaggan i topp!

andli

Stora frågan är väl hur SweBrick ska bli föreningen som har Sveriges bästa LEGO byggare?  8)

Eller hur vi ska bli bättre på storrytelling....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Emma

Citat från: andli skrivet 18 oktober 2021 08:28
Stora frågan är väl hur SweBrick ska bli föreningen som har Sveriges bästa LEGO byggare?  8)

Eller hur vi ska bli bättre på storrytelling....

Swebrick är redan föreningen med Sveriges bästa legobyggare. Sen att vi inte är bäst på att blidka tv-mediet genom att bygga slarvigt och på alldeles för kort tid, det är en annan femma.

Skafte

...plus att vi skall rekrytera deltagarna i LM till Swebrick, de är ju otvivelaktigt intresserade av Lego och förefaller vara trevliga människor på alla andra sätt också.

robinnilsson403

Citat från: Skafte skrivet 18 oktober 2021 09:13
...plus att vi skall rekrytera deltagarna i LM till Swebrick, de är ju otvivelaktigt intresserade av Lego och förefaller vara trevliga människor på alla andra sätt också.

Tro mig, vi har försökt. Joakim finns på forumet iaf, och Jacob vet jag blivit medlem.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Skafte

Citat från: robinnilsson403 skrivet 18 oktober 2021 09:20

Tro mig, vi har försökt. Joakim finns på forumet iaf, och Jacob vet jag blivit medlem.

Ja vi i första säsongen hade lite mindre jobb, det var bara tre som inte var med...

dalle

Citat från: Skafte skrivet 18 oktober 2021 09:44
Citat från: robinnilsson403 skrivet 18 oktober 2021 09:20

Ja vi i första säsongen hade lite mindre jobb, det var bara tre som inte var med...

Vilka tre då? Det var väl bara Jocke som inte var med i Swebrick innan inspelningarna startade.

Skafte

Ah, jag trodde inte Micke var med heller. Men Rickard har bara ett inlägg hittills, och det är att han sökt till LM... Så "med" är lite relativt. :)