[WIP] tåglandskap

Startat av 12vtrain, 09 januari 2022 16:49

Föregående ämne - Nästa ämne

12vtrain

Knoppar vidare på nya delar av mitt tåglandskap, två lika stora sektioner med endast raka spår står klara sedan tidigare.  Jag är horribelt dålig på att fotografera, men har lyckats fånga ett par olika "scener", vissa får man titta noga efter för att kunna se. Använder delar av 3-partstillverkare till vissa delar av räls (växlar och kurvor r72 & r88) tänker byta upp till 9v räls när fx-brix blir klara med sina växlar.

Selander

Tjusigt verkligen !
Är det Bricktracks växlar....eller...?

12vtrain

Tack! Läge att köpa in mer bordsyta, så man kan få till en bra layout, tänker inte fråga sambon om lov, utan snarare be om ursäkt  ;D .Brixtrix 3d printade, är inte jättenöjd. Dem är som sagt inte så genomtänkta som man hade hoppats på kanske. Å andra sidan var dem inte jättedyrt, Fx brix verkar dock vad jag förstått på recensioner och läst på eurobricks mer genomtänkta, gjutna med hög kvalité. Dessutom ger det ju genomgående ett bättre utseende.

Selander

Trixbrix växlar ...ok.
Ja Fx-Tracks verkar vara i en egen liga, top notch.
Om man har behov av att köra 9v i rälsen....själv har jag helt gått över till PF och PuP + plasträls. Det är sådana fantasipriser på de gamla 9v grejorna nu för tiden.

RetroBricker

Fx-track är väl på gång med en tågmotor som passar rälsen...

Och det intressanta med den tycker jag är att den ska klara DCC, dvs samma styrningteknik som vi använder i modelljärnvägs-sammanhang. Kan ge mycket större möjligheter än Legos hubbar, om de gör det "rätt".

Kwagge

Citat från: RetroBricker skrivet 10 januari 2022 17:15
Fx-track är väl på gång med en tågmotor som passar rälsen...

Och det intressanta med den tycker jag är att den ska klara DCC, dvs samma styrningteknik som vi använder i modelljärnvägs-sammanhang. Kan ge mycket större möjligheter än Legos hubbar, om de gör det "rätt".

Det kommer Michael Gale att se till att de gör! Rätt alltså, detta har han pratat om i många år. Det pratade han ännu en gång när jag pratade med han i Skaerbeck för 2,5 år sedan
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se