Om du fick bestämma en Collectible Minifig...

Startat av Ras 74, 12 februari 2011 08:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Terroc

Flickor överlag med flickkläder saknar min dotter.
Bebisen som nämndes i början.

Några tänkbara favoriter:
- En Enterprise-modell i mid-scale med minifigs "Spock" och "kapten Kirk"
- Big Ben i Fantastiska Fyran
- Hulken
- Stålmannen mfl superhjältar
- Figurer ur ringen: Gandalf, Gollum och ett gäng orcher

insurrection

Citat från: Skrytsson skrivet 03 september 2011 14:29
den här smörjan är alltså konkurrenter till Lego?
Tja, eller de äger rättigheterna i fråga, och sen är väl alla leksaksföretag mer eller mindr konkurenter med varandra.

prah

Prah

Pekblom

Citat från: insurrection skrivet 03 september 2011 14:00
Jag har ganska bestämt för mig att Lego inte har licensen till att göra "samlarfigurer" i starwars (den har istället Hasbro) utan att det alltid måste vara byggset som figurerna ingår i.
Det stämmer säkert och dessutom hade nog inte priset kunnat hållas på samma nivå.

Odidoma

Jag saknar minifigs av andra nationaliteter, mörka framförallt, vet att det finns någon men jag vill ha mer variation.

de Gothia

Citat från: Odidoma skrivet 08 september 2011 21:13
Jag saknar minifigs av andra nationaliteter, mörka framförallt, vet att det finns någon men jag vill ha mer variation.

fast de gula representerar ju alla färger...

Skrytsson

Ja, ge oss figurer i olika nyanser av hudfärg istället för att klumpa ihop alla och ge dem en hemsk gul hudfärg  ;)

RedGiant

Citat från: de Gothia skrivet 08 september 2011 22:15

Det här är en känslig fråga ju... Jag har bestämt mig för att anse att de gula representerar "vita", de bruna representerar "svarta" och att de "fleshiga" ej får förekomma...
Så gärna lite fler bruna figs, NBA-huvudena är i klar minoritet i min samling.  :-\

insurrection

Citat från: RedGiant skrivet 09 september 2011 00:55
Citat från: de Gothia skrivet 08 september 2011 22:15

Det här är en känslig fråga ju... Jag har bestämt mig för att anse att de gula representerar "vita", de bruna representerar "svarta" och att de "fleshiga" ej får förekomma...
Så gärna lite fler bruna figs, NBA-huvudena är i klar minoritet i min samling.  :-\
Hehe, så i ditt Lego-verse fanns det fram till 2000talet bara vita människor, och det enda folk med afrikanskt påbrå syselsätter sig med är att spela basket?  :P

RedGiant

Citat från: insurrection skrivet 09 september 2011 01:50
Hehe, så i ditt Lego-verse fanns det fram till 2000talet bara vita människor, och det enda folk med afrikanskt påbrå syselsätter sig med är att spela basket?  :P

Mmm, jo, fram till 2000-talet beskrev LEGO bara den västerländska vita befolkningen med dess historia, nutid och rymd-framtid.
Sen runt 2003 anlände dessa representanter av afrikanskt ursprung, bärandes på basketbollar.........
Med andra armar från exempelvis wolfpack-medlemmar blir dessa f.d. basketspelare fullvärdiga medborgare i min LEGO-stad. :)

de Gothia

då tror jag du får vänta länge innan du får andra färger. jag tror nämligen lego delar min uppfattning om den gula (den riktiga fina färgen, inga flashig flesh färg här skrytson! ;)) färgen...

RedGiant

Citat från: de Gothia skrivet 09 september 2011 07:46
då tror jag du får vänta länge innan du får andra färger. jag tror nämligen lego delar min uppfattning om den gula (den riktiga fina färgen, inga flashig flesh färg här skrytson! ;)) färgen...

Jag vill bara tillägga att jag också är en hängiven förespråkare av den gula färgen... men de svarta ansiktena gör sig så bra ihop med de gula att jag inte kan låta bli att ha dem med! :) :-\ :)

Så, för att gå tillbaka "on topic":

Jag önskar mig Malcolm X som Collective Minifig.

insurrection

Citat från: RedGiant skrivet 09 september 2011 02:00
Citat från: insurrection skrivet 09 september 2011 01:50
Hehe, så i ditt Lego-verse fanns det fram till 2000talet bara vita människor, och det enda folk med afrikanskt påbrå syselsätter sig med är att spela basket?  :P

Mmm, jo, fram till 2000-talet beskrev LEGO bara den västerländska vita befolkningen med dess historia, nutid och rymd-framtid.
Sen runt 2003 anlände dessa representanter av afrikanskt ursprung, bärandes på basketbollar.........
Med andra armar från exempelvis wolfpack-medlemmar blir dessa f.d. basketspelare fullvärdiga medborgare i min LEGO-stad. :)
Ja, men det låter ju logiskt och jag skulle ju aldrig drömma om att ifrågasätta hur någon annan föreställer sig sin legovärld...

[bs]5906[/bs] [bs]4805[/bs] [bs]6256[/bs] [bs]6746[/bs]
::)

Citat från: RedGiant skrivet 09 september 2011 10:48
Så, för att gå tillbaka "on topic":

Jag önskar mig Malcolm X som Collective Minifig.
Det vore cool även om jag då föredragit en Huey P. Newton fig med läderjacka, hagelbrakare och basker :) Tror inte det kommer hända dock...

RedGiant

Citat från: insurrection skrivet 09 september 2011 16:29
[bs]5906[/bs] [bs]4805[/bs] [bs]6256[/bs] [bs]6746[/bs]
::)

...aaah! Jag vet...mitt resonemang haltar en aning.  ;) :-\

Huey P. Newton kommer nog inte hända nej...

En annan önskefigur är ju en "rastafari", med dreads etc. (och jag nöjer mig med gult ansikte här då... :))