LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: Magnus den store skrivet 18 mars 2016 21:44
Hur många bitar?  ::)
En och en halv miljon! Tågen kommer ut från under bakre skivan med hjälp av något styrprogram med bluetooth.

Magnus den store

Citat från: Peter S skrivet 22 mars 2016 07:20
Citat från: Magnus den store skrivet 18 mars 2016 21:44
Hur många bitar?  ::)
En och en halv miljon! Tågen kommer ut från under bakre skivan med hjälp av något styrprogram med bluetooth.

Det är ju en del. När jag letade fler bilder såg jag att det en gammal modell.

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Frankfurt_Hauptbahnhof_%28Lego_model%29
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Pekblom

Hur har de gjort det välvda taket?

Magnus den store

Bricks och plates 1x2. Här finns några närbilder på en tidigare upplaga.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=221293
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Swe_mckvack

Citat från: Peter S skrivet 22 mars 2016 07:20

Här finns information om kontrollern, dock hittar jag inget pris
http://bluesmartcontrol.com/

Stigge72

Häromdagen (måndags?) användes lego i Norrköpings Tidningar för att illustrera en artikel om bolån.

mechamike

Virserumslu Marcus Oscarsson använder Duplo I TV 4. (Ett av de få set som ungaran hemma faktiskt fortfarande bygger med rätt ofta dessutom)

"lu" är ett dialektalt uttryck för pojke nere I Virserum (med omnejd?)

Pehr

Adam Savage bygger Lego:

Stigge72

Citat från: Pehr skrivet 15 april 2016 11:59
Adam Savage bygger Lego:
Vad är det han tar bort vid dryga 11 minuter?  :o

Pehr

Citat från: Stigge72 skrivet 15 april 2016 13:00
Citat från: Pehr skrivet 15 april 2016 11:59
Adam Savage bygger Lego:
Vad är det han tar bort vid dryga 11 minuter?  :o

ja, jag vet  :o
Tror det är en axel.

Clarmo

Jag har försökt leta lite på nätet men hittar inte så tänkte fråga här. Jag har ett svagt minne från när jag var liten parvel att det var en lycklig pöjk som fick en ganska stor borg byggd i Lego i sitt pojkrum i något TV-program. Är det någon som minns detta eller har jag drömt?? Borde varit på 90-talet detta hände.

Myko

Jag minns det, det var på SVTs lördagsunderhållning Det kommer mera. Jag minns också att jag blev besviken att de byggde en borg i människoskala istället för en jättestor borg i minifigurskala...

Clarmo

Så hette programmet! Jag minns bara att jag också ville ha en stor borg och vart ganska avundsjuk. Nu ska jag se om jag kan hitta klippet på Youtube.

jalex

Citat från: Clarmo skrivet 25 april 2016 09:13
Jag har försökt leta lite på nätet men hittar inte så tänkte fråga här. Jag har ett svagt minne från när jag var liten parvel att det var en lycklig pöjk som fick en ganska stor borg byggd i Lego i sitt pojkrum i något TV-program. Är det någon som minns detta eller har jag drömt?? Borde varit på 90-talet detta hände.

Åh det skulle jag vilja se! :)
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter