Swebrick har fått nytt utseende!

Startat av Anders Nolberger, 05 december 2011 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders Nolberger

Hej alla.

Nu är äntligen vårt nya utseende lanserat! Jag vill påpeka att allt inte är helt klart ännu vilket innebär att det kommer ske en del småförändringar allt eftersom de blir klara men vi ville inte dra ut mer på det nu.

Den nya sidan är gjord med senaste webbtekniken vilket innebär att den ser bäst ut i de allra modernaste webbläsarna. Målet är att allt innehåll skall vara nåbart från och med IE7. Men för att det skall se så bra ut som möjligt behövs IE9. Eller ännu hellre någon av alla de andra läsarna: Safari, Firefox, Chrome, Opera ...

Vi som har jobbat med sidan är shiftaltcmd som gjort designen, jag själv som stått för programmering och Larry Lars som gjort de ikoner som syns i dessa nyhetspostningar. Dessutom har vi haft hjälp av övriga funktionärer som hjälpt till med texter och förberedande forumunderhåll mm.

Om någon ser något som inte fungerar eller bara ser konstigt ut så skriv gärna en kommentar genom att trycka på länken nedan.

Mvh
Anders Nolberger

Barbaroux

Har nu suttit och väntat halva kvällen på att sidan ska bli klar. Ser grymt ut. Bra jobbat allesammans! :D

Illuwatar

Trevligt - ser bra ut. Bra jobbat. Undrade lite vad som höll på att hända här under kvällen - såg skumt ut emellanåt...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Stigge72

Det är lite ovant kanske, men jag tror jag kan lära mig att leva med det :)

Bug(?): "Nytt"-länkarna verkar inte riktigt rätt.

sweMezza

Nextuz

Fredrik

Snyggt! Är väldigt distraherade att det står "Nytt" på varenda ämne på olästa ämnen sidan, blir jobbigt att läsa. Och sen tycker jag nog att det inte att det behövs massa alternativ för textredigering här när man komenterar en nyhet, keep it clean - keep it simple. Annars riktigt bra jobbat!!

Nextuz

Citat från: Fredrik skrivet 05 december 2011 23:04
Och sen tycker jag nog att det inte att det behövs massa alternativ för textredigering här när man komenterar en nyhet, keep it clean - keep it simple. Annars riktigt bra jobbat!!

Det är en tråd i denna del av forumet som du kommenterar i:
http://www.swebrick.se/index.php?board=37.0

Forumet och förstasidan är ett system...

Fredrik

Citat från: Nextuz skrivet 05 december 2011 23:13
Citat från: Fredrik skrivet 05 december 2011 23:04
Och sen tycker jag nog att det inte att det behövs massa alternativ för textredigering här när man komenterar en nyhet, keep it clean - keep it simple. Annars riktigt bra jobbat!!

Det är en tråd i denna del av forumet som du kommenterar i:
http://www.swebrick.se/index.php?board=37.0

Forumet och förstasidan är ett system...

Okej! Då e jag med på tåget :)

Sen tycker jag att man borde se över inläggsikonerna, ja upplever i alla fall att ungefär 90% av fallen används dem inte, och då ser jag ingen vits med dem. För att fixa detta skulle man ju kunna antingen kunna ha nån spärr så man inte kan skicka ett inlägg ifall man inte har valt en inläggssymbol, eller helt enkelt ta bort dem, forumet skulle nog bli aningingen mer lättläst :)

Anders Nolberger

Citat från: stigge72 skrivet 05 december 2011 23:03
Det är lite ovant kanske, men jag tror jag kan lära mig att leva med det :)

Bug(?): "Nytt"-länkarna verkar inte riktigt rätt.

Ja definitivt en bugg. Jag måste felsöka en del för att förstå vad som går fel. Jag återkommer (i morgon).

studbringer

Tjusigt måste jag säga, allt funkar fint här (kör IE9) grymt bra jobbat grabbar... rent, snyggt, lättläst, och mer överskådligt sen sist !!! 2.0 rockar

Meeen en detalj bara... för tusan det här är ju ett LEGO forum, men har aldrig riktigt visat sig vara det tycker jag... nu äntligen har plupparna tillkommit i bakgrunden men varför är inte texten med på plupparnas ovansida ?!? Hade ju varit pricken över i:et

Är det nått rättsligt som stoppar det eller är vi bara rädda för att stöta oss med dom stora i Danmark ?! Så pass seriöst forum med förening och bra kontakt med dom borde väl inte innebära något negativt direkt att lixom skylta lite mer med pluppar osv. torde ju endast ge bra reklam... visst skyddade varumärken i all ära men menar ju inte å ta deras röda logga rakt av utan bara en minimal text på plupparna... borde väl gå å smyga in om inte annat, sjukt störande bara med rena pluppar

Äsch nu kommer jag å hänga upp mig på detta ända tills ver. 3.0 kommer... rackarns

Skrytsson

Bra jobbat. Rent intuitivt tycker jag förändringen känns jobbig ( :P), men det handlar nog snarare om en instinktiv konservatism än att det är en försämring. Det tar ju ett litet tag att vänja sig  :)

mechamike

Bra jobbat !! Förändring är alltid lite ovant i början. Men med den nya plattformen 2.0 så följer en hel del nya möjligheter. Jag är helnöjd!
Stort tack till er som äntligen lanserat 2.0 och tack till den lilla tappra skaran som hjälpt till och provkört testforumet under en tid och kommit med bra feedback!

AndersI

Ser bra ut! Nånting hände när jag hade skrivit en lång post med saker jag noterat (men inte hunnit posta den), och så var allting borta :-(

Får se om jag orkar börja om på ny kula i morgon...

Mirandir

Gillar!  :)

Buggrapport:
Om man klickar på länken för att tanka hem bifogade filer så vill servern skicka en index.php istället för den bifogade filen. (Kör Firefox 8.0)
Legobloggen: http://legobloggen.com