Swebrick har fått nytt utseende!

Startat av Anders Nolberger, 05 december 2011 22:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Myko skrivet 07 december 2011 23:41
En del trådar har namn i fet stil, vad betyder det?

Det verkar vara de klistrade trådarna. Eller?

lindyhep

Citat från: Skafte skrivet 07 december 2011 23:45
Citat från: Myko skrivet 07 december 2011 23:41
En del trådar har namn i fet stil, vad betyder det?

Det verkar vara de klistrade trådarna. Eller?

Jag instämmer. (Du hann före när jag kollade att det var så.)

Carl T

Citat från: Anders Nolberger skrivet 07 december 2011 14:06
SMF har hittat buggen och den ska vara med nästa gång de släpper en patch för forumet. Den temporära lösningen för de som kör Firefox är att högerklicka och välja spara som och sen ändra namnet och filändelsen manuellt.

Är det inte meningen att bilderna skall förstoras när man klickar på den? Eller är bilderna i första inlägget i den tråden uppladdade på något annat sätt än bild 7 längre ner på samma sida?

Förresten, startsidan hade diverse information när forumet precis uppgraderats men nu är den innehållslös. Och klickar jag "Swebrick" får jag meddelandet "Du har inte rättigheter till denna sida".
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Tobbe Arnesson

Det är meningen att bilderna ska öppnas stort i nytt fönster. Det funkar på bilder som bifogats efter uppgraderingen, se här: http://www.swebrick.se/index.php?topic=2723.msg43890#msg43890

Det får mig att tro att man borde kunna göra en sök/ersätt på hela databasen, om man först kan klura ut skillnaden mellan nyligen attachade filer och de som blev tillagda innan uppdateringen?
Blogg: Robotkampen

Anders Nolberger

Citat från: Carl T skrivet 08 december 2011 10:01
Förresten, startsidan hade diverse information när forumet precis uppgraderats men nu är den innehållslös. Och klickar jag "Swebrick" får jag meddelandet "Du har inte rättigheter till denna sida".

Tomt!? Det fungerar för mig både som gäst och som en testanvändare som har "normala rättigheter".

Är det fler som sett detta? Carl, kan du prova att refresha läsaren med CTRL-F5.

Carl T

Citat från: Anders Nolberger skrivet 08 december 2011 10:37
Är det fler som sett detta? Carl, kan du prova att refresha läsaren med CTRL-F5.

Hur katten visste du att min browser har implementerat den pyttemjukismen? Ctrl-shift-r är ju standardsättet att göra det. Men hur som helst, nej, det verkar inte vara ett cacheproblem. (Jag vet att SeaMonkey i tidigare versioner har varit för ivrig att cache:a vid xmlhttprequest, men det verkar inte vara inblandat här.)

Jag testar nu från en annan browserinstans med en browserprofil som aldrig besökt swebrick innan. Då ser jag förstasidan och får info under 'Swebrick' som gäst. Loggar jag däremot in blir det som innan: tomt och inga rättigheter. När jag loggar ut återkommer innehållet.

Anders Nolberger

Citat från: Carl T skrivet 08 december 2011 11:14
Jag testar nu från en annan browserinstans med en browserprofil som aldrig besökt swebrick innan. Då ser jag förstasidan och får info under 'Swebrick' som gäst. Loggar jag däremot in blir det som innan: tomt och inga rättigheter. När jag loggar ut återkommer innehållet.

Nu ska det vara löst. Det var felinställt för alla medlemmar som betalat in medlemsavgiften för 2012.

Nextuz

Citat från: Anders Nolberger skrivet 08 december 2011 12:03

Nu ska det vara löst. Det var felinställt för alla medlemmar som betalat in medlemsavgiften för 2012.

jaa. det är ju mitt fel.. :O

Ras 74

Hahaha! Nextus! Jag är inte förvånad...
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Carl T

Citat från: Anders Nolberger skrivet 08 december 2011 12:03

Jaja, något skall man ha för att man är ute i god tid och får övriga medlemmar att se lata ut. ;D

Tobbe Arnesson

Jag väntar fortfarande på en anmodan att förnya mitt medlemskap.  :P
Blogg: Robotkampen

Nextuz

Citat från: Ras 74 skrivet 08 december 2011 14:08
Hahaha! Nextus! Jag är inte förvånad...

De var inte mitt fel.. :P  inte helt iallafall.. :P

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 december 2011 15:17
Jag också, eller mer precist så väntar jag på att medlemsavgiften för nästa år ska fastslås på extra årsmötet. ;)

Carl T

Citat från: stigge72 skrivet 08 december 2011 22:16
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 december 2011 15:17
Jag också, eller mer precist så väntar jag på att medlemsavgiften för nästa år ska fastslås på extra årsmötet. ;)

Jag röstar för att vi fördubblar avgiften för alla som inte redan har betalt. ;)

Ras 74

Om man klickar på oläst knappen för att uppdatera (vilket jag nästan alltid gör) så måste man klicka på sista sidan i en tråd
för att den skall försvinna från Oläst menyn. Det går inte bara att trycka på rubriken i de trådar med fler sidor än en.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.