Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

marpe

Bollen kanske är [bp]61287pb003[/bp] eller [bp]61287pb004[/bp]. HP.

Etzel

Citat från: Myko skrivet 25 februari 2012 11:44
Är det inte jordgloben från POTC?
Nej, den ser ganska annorlunda ut:
[bp]61287c01pb01[/bp]
Samma med HP-globen som marpe länkade till, inte samma färg och helt fel form på "fläckarna". Dessutom har den inte några skåror för att ta isär halvorna, det ser ut att vara en hel sfär.

Jag är mer inne på att det är något annat än Lego. Om vi får en bild undertill också så kanske det går lättare, men jag kan inte komma på något just nu som det skulle kunna vara.

Mirandir

Eftersom det ser ut som att kulan har en "fot" så tänkte jag först att det kunde vara en målad [bp=x12]sån här[/bp]. Men vid en andra anblick så ser den ut att vara på tok för stor för det....
Legobloggen: http://legobloggen.com

TheFritz

Det kommer en bild ikväll, känns som det inte är lego eftersom ingen känner igen den, men vi får se med nästa bild?

Stigge72

Kniven kanske kan vara BrickArms? i så fall finns det säkert någon som är intresserad av den.
Förutom tandningen på baksidan, så påminner den ju ganska mycket om en legokniv.

TheFritz

Här kommer lite bättre bilder på "globen" så får vi se om någon kan komma fram till ifall det är lego?
[/img]

Om någon vill ha kniven så kan ni få den, säg bara till!

marpe

Den här gula rackaren står det inget nr i, bara Lego. Jag har tydligen minst två st, men vad är det?

TheFritz

Citat från: marpe skrivet 19 april 2012 21:16
Den här gula rackaren står det inget nr i, bara Lego. Jag har tydligen minst två st, men vad är det?

Det är en [bp]30092[/bp]

marpe

cladam

Hör dessa till LEGO:s sortiment?
Tack på förhand!

Skafte

Inte enligt Bricklink. Hittar inget som liknar dem under "Window 1 x 4 x 2" eller med en trea på slutet, och något annat borde det inte heta. Klonmärke?

Myko

marpe

Jag håller med Skafte och förtydligar med ett tips som jag själv skulle haft glädje av.

bricklink.com Klicka tabben: catalog search. Klicka tabben: Search.

Saknar legobiten sifferkod och är så regelbunden som i det här fallet brukar det vara bra att söka på proportioner. 1x4x3 eller 1x4x4 Detta fångar även upp värden som 1x4x3 1/3. Färgen är ju uppenbart vanlig vit, vilket begränsar antalet träffar.

Linus Damberg

ja har samma sorts fönster.. och kan säga att det INTE är LEGO.
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.