LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

TheFritz

mryxmannen

Min affär på Bricklink heter "When dreams come true".

lindyhep

Citat från: TheFritz skrivet 27 juni 2012 14:47
Billigt legotåg om man kan hämta (frakten var dyr).

KÖP NU 500:-

http://www.tradera.com/lego-tag-auktion_340797_158890266

Tack för tipset.
Nu skall jag köra hem och packa upp :)

Pekblom

Blocket Stockholm. 11Kg 800Kr
Vill man köpa begagnat lego är detta kanske rätt kilopris?
http://www.blocket.se/stockholm/11_5_kg_LEGO_41270968.htm?ca=11&w=2

oakeey

Såg att det redan hade skrivits lite om det här men jag tänkte kolla igen...

Finns en säljare på Tradera som går under namnet Sallie som formligen spammar ut nya oöppnade Lego SW-kartonger till lägre än halva butikspriserna.
ÄR det någon som vet vem som står bakom och hur de kan vara så billiga? Har försökt maila flera gånger men får aldrig svar...
Ligger ju nära till hands att tro att det är stöldgods (om man kollar resten av auktionerna också..) så jag vågar inte köpa. Någon som har erfarenhet av säljaren?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Gray

Låter det för bra för att vara sant så är det säkert det, som man brukar säga.

Extra varsamhet krävs numera också då man som köpare på t.ex. Tradera kan fällas för att ha köpt stöldgods trots att det är mer eller mindre omöjligt att faktiskt kunna avgöra över nätet (LEGO t.ex. säljs ju ofta till lägre priser än ordinarie). Visserligen hade de kvinnorna som dömts köpt massvis med varor av denna säljare för rätt stora pengar, så man kan väl tänka sig att man inte borde åtalas för att ha köpt en enda vara som råkade vara stulen, men och andra sidan vet man ju aldrig.

TheFritz

Jag har handlat av Sallie och det funkade bra, blev lite tveksam när jag fick paketet dock.. Som avsändare har personen skrivit min epostadress, så personen vill ju uppenbarligen dölja sin identitet av någon anledning?
Sallie har ju verkat under flera alias på tradera som nu är spärrade.
Är det stöldgods? Det tror jag inte, priserna är inte så sjukt bra att man storknar, vissa set finns ju billigare på ex amazon. Jag frågade även vid mitt köp om dom hade 1 till likadant jag kunde få köpa och svaret blev nej, men det skulle komma hem föer i veckan. Är det stöldgods känns det ju som att det borde finnas stora volymer tillhanda direkt av samma set?

Min tanke är att Sallie får tag i billiga set nånstans som sedan sälja lite dyrare på tradera, men eftersom traderas avgifter är höga så skiter Sallie i att betala tradera-fakturor och blir sedan spärrad efter ett tag och startar då om med annat alias?

bjomark77

Gick in på tradera för att se vad Sallie hade ute nu, och ser då att kontot är avaktiverat, så teorin om obetalda avgifter är nog ganska bra instämmande.

oakeey

Mm. Såg också nu att användaren inte längre finns och annonserna är borta. Låter ju också troligt det där med obetalda avgifter. Nåja. Återigen stämmer det med "för bra för att vara sant".
Lär väl synas om det dyker upp en ny användare.

TheFritz

Citat från: oakeey skrivet 16 juli 2012 19:46
Lär väl synas om det dyker upp en ny användare.
Det är jag ganska övertygad om att det gör inom kort?