Olivias hus i ny tappning

Startat av Svartkrut, 05 juli 2013 23:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Jag har roat mig med att bygga om Olivias hus till en mer realistisk version i modulhusstandard. Ville ändå att man skulle känna igen huset så har därför inte ändrat så mycket i fasaden. Jag har använt i stort sett alla bitar från originalsetet och sedan lagt till en massa för att få till det. La dessutom till en trädgård på baksidan som ansluter via en altan med technicpins och i trädgården återfinns också Olivias trädkoja i modifierad version. Hela bygget huserar på 2 st 32x32 plattor. I inredningen har jag mestadels använt originalmöblemanget, men har lagt till och moddat vid behov. Lade till exempel till ett sovrum för föräldrarna, vilket inte fanns i originalet. När jag tog bilderna hade jag inte tillräckligt med bitar till taket, men nu har bitarna anlänt med en specialleverans från Tyskland. Byggnadsarbetarna har dock semester för tillfället så bilder på det färdigställda taket dröjer nog en aning.  ;)

perlan

Riktigt snyggt! Spännande att se hur du har byggt om setet och gjort det till "ditt".  :)

boba johan

Snyggt, jag blir mer och mer sugen på lite Friends, det är inte alls ett dumt tema, och jag vet nån här hemma som hade blivit överlycklig :-)

Anders67

Va fint, nu tror jag bestämt att vi måste ha ett friends kvarter till Norrköping. Ett cafe och ett hus, vad blir det sen?
Inredningen i ditt hus är supernice, det rosa/lila golvet ser ut att vara fint-fint pick-a-brick från billund ;-)

Svartkrut

Tack! Det finns en hel del kul delar och färger i friendsseten, men jag kände att jag behövde modifiera dem för att gilla dem bättre.
Citat från: Anders67 skrivet 05 juli 2013 23:31
Va fint, nu tror jag bestämt att vi måste ha ett friends kvarter till Norrköping. Ett cafe och ett hus, vad blir det sen?
Inredningen i ditt hus är supernice, det rosa/lila golvet ser ut att vara fint-fint pick-a-brick från billund ;-)
Stämmer bra det.  ;D Golven fick helt enkelt bli i de färger som jag hade tillräckligt av hemma.

Nextuz

shutter

Fräscht! Bra Friendskänsla ;D

SuperMario

Mycket bra klossat och väldigt snyggt resultat!  :)

Kollade på bilderna lite mer och då insåg jag att det skulle vara något snyggare med enhetlig färg på tilesen högst upp på varje våningsplan. Just saying..

tellblom

Gillar det skarpt, en riktig trädgård...

Dotterns kommentar: Pappa så vill jag åxå ha mitt hus.... (Detta är ett mycket bra betyg ifrån dottern :) )

Svartkrut

Tack för fina kommentarer! :D
Citat från: SuperMario skrivet 06 juli 2013 09:47
Mycket bra klossat och väldigt snyggt resultat!  :)

Kollade på bilderna lite mer och då insåg jag att det skulle vara något snyggare med enhetlig färg på tilesen högst upp på varje våningsplan. Just saying..
Jag håller med. Det fanns tyvärr inte tillräckligt med bitar för det tyvärr. Har för avsikt att rätta till det så småningom. Det ser rätt skumt ut när våningarna är var för sig, men jag lyckades pussla ihop det så att färgerna stämmer när man sätter ihop det. Måste skaffa mer gröna tiles och fler ljusrosa plates för att fixa det bara.
Citat från: tellblom skrivet 06 juli 2013 18:15
Gillar det skarpt, en riktig trädgård...

Dotterns kommentar: Pappa så vill jag åxå ha mitt hus.... (Detta är ett mycket bra betyg ifrån dottern :) )

min dotter hade samma idé .  :P

Record

Det är riktigt snyggt byggt, mycket häftig inredning, med många färger.
Friskt satsat, hälften vunnet..

-DoNe-

yramyran

Snyggt! Har varit lite anti mot Friends temat men måste erkänna att man kan få det riktigt snyggt.

Larry Lars

Mycket snyggt, och ett roligt projekt som visar upp "LEGO Friends" från dess bästa sida. Jag gillar Friends, men har hittills bara använt deras huvuden när jag gjort egna byggen. :o

I detta bygge gillar jag speciellt alla roliga inredningsdetaljer. Du har gjort ett kanonjobb med interiören!
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

Snyggt hus. Ser fram emot att se det på riktigt.