Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 september 2014 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

lindyhep

Citat från: Myko skrivet 16 september 2015 21:15
Citat från: lindyhep skrivet 16 september 2015 21:07
Man sökte iaf en butikschef dit  ;)

http://www.lego.com/en-us/careers/jobdescriptionpage?id=52851057

Ja det står ju fem inlägg upp. ;)

Men va ...? Jag visste att jag var trött igår men hur kunde jag missa att det kommit så många inlägg till efter det jag tyckte var det sista  ::) Jaja, tur jag inte gjorde så mycket viktigare saker igårkväll.

andli

De har ju sökt butikschef sedan sida 3 i denna tråd... (8 juni)

http://www.swebrick.se/index.php?topic=7400.msg161870#msg161870

(edit: fasiken vad bra vi är på att läsa i denna tråd....)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Tektor

I brist på mer handfast information om Lego-affären kommer här lite mer handfast information om gallerians Imax-biograf (som vi ju också har diskuterat):

Artikel i Ny Teknik 2015-09-22:
Den 12 november slår anläggningen upp dörrarna för allmänheten och på kvällen visas filmer på samtliga femton biosalonger. En av dem är en Imax-biograf. Här ska biobesökaren uppleva känslan av att vara omsluten av filmen. Bakom tricket ligger en 22 meter lång och 11 meter hög filmduk välvd filmduk.
(...)
Hela anläggningen har designats med målet att få det bästa biografljudet i världen.

byStfn

Jag kikade in på Mall of Scandinavias hemsida och ingenstans nämns legobutiken. Är det spikat att den kommer ligga inne i köpcentret? På legos hemsida listar de redan butiken och ingen info om den skulle vara öppen eller stängd heller..

Tektor

Citat från: mystepho skrivet 27 september 2015 14:58
Jag kikade in på Mall of Scandinavias hemsida och ingenstans nämns legobutiken. Är det spikat att den kommer ligga inne i köpcentret? På legos hemsida listar de redan butiken och ingen info om den skulle vara öppen eller stängd heller..

Enda källan till att det alls kommer en svensk Legobutik, och att den kommer ligga i Mall of Scandinavia, har som sagt hittills varit Legos egen butikslista och de jobbannonser som har legat ute.

Men jag kollade just Mall of Scandinavias Facebooksida, och där ligger 4 Legojobb ute:

Sales Associates
Slutdatum: 2015-11-12

Supervisor
Slutdatum: 2015-11-12

Store Manager
Slutdatum: 2015-10-06

Assistant Store Manager
Slutdatum: 2015-10-06

Chefsjobben ska alltså vara tillsatta innan gallerian öppnas, och rekryteringen till säljare och "supervisor" slutar på öppningsdagen. Känns som en bekräftelse på att Lego hoppas kunna öppna till invigningen.

byStfn

Lite märkligt att de ändå inte finns med på webbsidan kan jag tycka.

Tektor

Citat från: mystepho skrivet 27 september 2015 21:38
Lite märkligt att de ändå inte finns med på webbsidan kan jag tycka.

Japp. Gissningsvis är inte uppdatering av webbplatsen någons huvudsakliga syssla.
Det är i alla fall tydligt att både Lego och Mall of Scandinavia har som plan att det är där butiken ska vara. Mer än så vet vi inte.

Magnus den store

Citat från: MagnusHej
Varför står inte Lego Store med i er förteckning över butiker?
http://mallofscandinavia.se/utbud/

Citat från: Malin, Mall of ScandinaviaHej Magnus,

Butikerna som står på vår hemsida är endast ett urval av butiker, så alla som ska öppna hos oss står inte med där.
Sen är det upp till varje butik hur de vill kommunicera sin etablering hos oss.

Ha en fortsatt fin dag!
Malin
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Vibora

Nu är det officiellt på LEGOs Facebook att Sveriges första Lego store öppnar i Mall of Scandinavia. "Öppnar i november".

mrbluedude

Detta dök upp på Facebook för några minuter sedan :)
-------------------------------

Mina legobilder hittar ni på:
Instagram married_to_lego

-------------------------------

1210bricks

Vi ses där allihopa? ;) funderar faktiskt på att ta ledigt från kvällsskiftet och ta mig dit...
1210bricks på Instagram