Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 september 2014 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: lingonfil skrivet 26 februari 2015 21:30
Citat från: andli skrivet 25 februari 2015 14:58
Jag tror inte det betyder något, det pågår nog en hel massa fulspel om vilka som har tecknat hyreskontrakt.
Jag väljer att lyssna på ryktet som säger att vi kommer få en brand-store där i september :)

De ska ju hyra ut 100 000m2 butiksyta och listan jag såg var klara butiker låg på ca 75 st. Det ska bli 250 st butiker totalt har jag för mig.

En gång i tiden i tiden hade jag tappat hakan över 100 000 m² köpcentrum, men med tanke på hur svårt det är för köpcentrum att hävda sig numera, undrar jag om det går ihop? Hur lång har gallerian på sig att nå ytterligare 175 butiker? Är det Mall of Scandinavia?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

dalle

Jag tror inte det betyder något, det pågår nog en hel massa fulspel om vilka som har tecknat hyreskontrakt.
Jag väljer att lyssna på ryktet som säger att vi kommer få en brand-store där i september :)
Det kan bli september 2016 efter senaste ryktet jag hört. I alla fall inte i år.

lingonfil

Citat från: Magnus den store skrivet 26 februari 2015 22:17
En gång i tiden i tiden hade jag tappat hakan över 100 000 m² köpcentrum, men med tanke på hur svårt det är för köpcentrum att hävda sig numera, undrar jag om det går ihop? Hur lång har gallerian på sig att nå ytterligare 175 butiker? Är det Mall of Scandinavia?

Många ställer ju sig lite frågande till den ekonomiska kalkylken, särskilt om man betänker hur väl man lyckats med den eknomiska kalkylen för den intilligande Friends arena. Två tunnelbanestationer bort har du Kista galleria med ~50 000 m2...

Men Rodamco är ju inga blåbär precis, de kanske vet vad de pysslar med.

Kwagge

Citat från: dalle skrivet 27 februari 2015 07:18
Det kan bli september 2016 efter senaste ryktet jag hört. I alla fall inte i år.

Från tidningen Market idag:

Den 12 november invigs Mall of Scandinavia. Med en beläggningsgrad på 85 procent går uthyrningsarbetet in i en ny fas. "Nu letar vi efter de annorlunda guldkornen", säger Unibail-Rodamcos Nordenchef Lars-Åke Tollemark till Market.
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

dalle

Citat från: Kwagge skrivet 12 mars 2015 12:47
Citat från: dalle skrivet 27 februari 2015 07:18

Från tidningen Market idag:

Den 12 november invigs Mall of Scandinavia. Med en beläggningsgrad på 85 procent går uthyrningsarbetet in i en ny fas. "Nu letar vi efter de annorlunda guldkornen", säger Unibail-Rodamcos Nordenchef Lars-Åke Tollemark till Market.

Det verkar som ägaren ger olika besked till pressen och byggentreprenören. Framtiden får utvisa. Det är i alla fall långt från klart.
Edit: Beställaren har tagit tillbaka förlängningen på byggtiden och någon sorts invigning kommer det bli 12 november. Men om det blir klart med en Lego Store till dess åtetstår att se. (Allt blir nog inte klart).

Tektor

Nu ligger en annons för butikschef ute på Legos sajt, som bekräftar att det blir Mall of Scandinavia:

You will smoothly manage the day-to-day operations of a completely new brand store in the luxurious Mall of Scandinavia just outside of Stockholm. (...) The store has never been seen before experience in Sweden, incorporating exclusive LEGO® features such as "Build your own min figure" and "Pick and Build wall''. You will act as our Brand Ambassador, as well as build and support the LEGO® Brand with in the Swedish market.

Källa: Lego.com (Store Manager for our first ever LEGO® Store in Sweden)

Memmla

Citat från: Tektor skrivet 08 juni 2015 14:15
Nu ligger en annons för butikschef ute på Legos sajt, som bekräftar att det blir Mall of Scandinavia:

You will smoothly manage the day-to-day operations of a completely new brand store in the luxurious Mall of Scandinavia just outside of Stockholm. (...) The store has never been seen before experience in Sweden, incorporating exclusive LEGO® features such as "Build your own min figure" and "Pick and Build wall''. You will act as our Brand Ambassador, as well as build and support the LEGO® Brand with in the Swedish market.

Källa: Lego.com (Store Manager for our first ever LEGO® Store in Sweden)

Hurra :D

o0ger

Yay! (Hoppas främst på en PAB-vägg)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

Är väl lika bra att lägga upp en budget och en plan för hur man ska hantera beroendet av PAB:en.
Max 2 burkar i månaden som får sparas till nästa månad låter väl rimligt, de bör väl inte landa på mer än 199SEK/st?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Glada nyheter!
Hoppas närbelägna Swebrickare håller oss andra uppdaterade kring PaB-utbudet så man vet när man ska ta en spontan Stockholmsweekend ;)

Illuwatar

Kanske tur för ekonomin att det ligger på andra sidan stan...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Sockerbit

Etzel

Sweet! ;D
Härligt att äntligen få det bekräftat!

dalle

Det kommer bli många besök på kontoret som ligger ett stenkast från MoS.  ;D

Vem vad det som hela tiden hävdade att det skulle bli en brand store där.