Sökes Lego byggare av TLG för kvalitets koll SVAR SENAST FREDAG 16/10

Startat av mechamike, 14 oktober 2015 12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Nej var väl det det gick ut på. "Märkte vana byggare de här mindre avvikelserna?"

humlan

I mitt fall undrar jag om de missade lägga i de medvetet sämre bitarna, då jag saknade ca 8 1x1 brick i tan...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

AndersI

Citat från: Skafte skrivet 28 november 2015 20:54
Nej var väl det det gick ut på. "Märkte vana byggare de här mindre avvikelserna?"

Jo. Men problemet är ju att medan man bygger efter instruktion tittar man bara på "vad, var" - det är först när man återanvänder bitar och studerar dem som man börjar tänka på såna här saker (eller när en tredje part (Pernilla) kommer och tittar på bygget och säger "Ska det verkligen vara så?").

Så undersökningsresultatet blir skevt...

Sockerbit

Citat från: Tektor skrivet 28 november 2015 16:37
Själv noterade jag inga skillnader, utan var mest grinig över att ritningsbroschyrerna hade blivit böjda.

Precis samma för mig. Byggde under bra ljusförhållanden med stor koncentration på att följa byggbeskrivningen (bygger lite fel då och då i officiella set). Hoppas att jag också var i kontrollgruppen  :)

Tunguska

Mina LEGO-byggen på flickr.

Tektor

Citat från: AndersI skrivet 28 november 2015 21:12

... medan man bygger efter instruktion tittar man bara på "vad, var" - det är först när man återanvänder bitar och studerar dem som man börjar tänka på såna här saker (...) Så undersökningsresultatet blir skevt...

Precis min tanke.
Jag byggde klart, ställde undan, svarade på frågor (enligt instruktion). Alltså fanns inte tid för reflektion då man detaljstuderar bygget och har chans att hitta konstigheter. De andra gånger jag har hittat felaktiga bitar så har det varit i efterhand.

Den här undersökningen kommer såklart fånga upp åsikter från alla som granskar varje bit, men frågan är om det säger något om vilken reaktion de kan förvänta sig från volymen av köpare.

Stigge72

Inte heller jag hittade några konstigheter, men belysningen var inte helt optimal.

Däremot läste jag i samband med frågeformuläret att de hade smugit in fel med flit i vissa lådor.

Carl T

I mitt set (variant 22) var alla 1x6 bricks i tan avsevärt ljusare än vanligt, och jag anmärkte på det redan innan de började fråga specifikt om färger och sådant.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

andreaseldh

Citat från: Stigge72 skrivet 29 november 2015 21:23
Däremot läste jag i samband med frågeformuläret att de hade smugit in fel med flit i vissa lådor.

Detta var spännande! Måste komma ihåg att anmäla mig nästa gång detta dyker upp.

Gideon

Fick mail om att det verkar vara lite strul med presentkorten med att de jobbar på det.

Stigge72

Citat från: Gideon skrivet 02 december 2015 10:05
Fick mail om att det verkar vara lite strul med presentkorten med att de jobbar på det.
Du hann före mig. :)

Storm_666

Skafte

Har någon fått sina VIP-poäng registrerade? Jag hade en annan mailadress än den jag registrerat på s@h, så det behövdes en extra fixning för att det skulle gå igenom. Jag är bara nyfiken på hur många poäng det blev. 350 DKK borde bli 700 VIP-poäng va? Som sedan blir 350 SEK också...

Sockerbit

Tunguska

Så här skrev Maria till mig efter att vi rett ut lite frågor kring mitt VIP-konto:

CiteraHeey Alexander.

Thank you very much.

The LEGO Web Shop will give them to you as soon as possible. But you will get information, when it is done. J

Best regards

Det är väl bara till att hålla ögonen öppna så dyker de förhoppningsvis upp snart. :)
Mina LEGO-byggen på flickr.