Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Raka motsatsen till en Terminator som kommer upp ur ett golv, kan vara en toon som smälter i dipp, och alltså är filmen Vem satte det Roger Rabbit?

shiftaltcmd

Citat från: andreaseldh skrivet 24 mars 2014 10:16
Raka motsatsen till en Terminator som kommer upp ur ett golv, kan vara en toon som smälter i dipp, och alltså är filmen Vem satte det Roger Rabbit?

Börjar närma sig men ännu inte rätt.

shiftaltcmd

shiftaltcmd

Ingen actionfilm.
Kvinnor under 45 är de som sätter högst betyg på imdb.com.

shiftaltcmd

Kvinnan på bilden är också huvudpersonen i filmen.
Var så gott som helt okänd innan och fick sitt stora genombrott med den här filmen.

shiftaltcmd

Det var då själva den. Så fort jag tror att jag gör en lätt vig så är det ingen som kan.

En fotoautomat och en trädgårdstomte spelar en viktig roll i filmen.

mechamike

Ameli från Montrematre?
(Har sett scenen när flickan smälter vid en cafe/bardisk men kan inte komma på filmen, trädgårdstomtar eder mig till Ameli , men jag kopplar inte smält scenen till henne just nu)

shiftaltcmd

Amelie är helt rätt. Och allt är med hon arbetar som servitris och blir till vatten för en speciell kille. Samlar på foton som slängts vid fotoautomaten. Och en kidnappad trädgårdstomte som får resa jorden och skickar vykort hem. Lite som swebrick Sven.

Varsågod att bygga.

mechamike

cptCalavera

Se mig spela spel och ibland bygga LEGO på twitch.tv/cptcalavera

andreaseldh

Django unchained (med reservation för stavningen)

shutter

Ja det haglar slag så blodet flyter...
Då gissar jag på Rötter?

mechamike

Citat från: cptCalavera skrivet 27 mars 2014 01:39
Twelve years a slave

Där satt den! Såg den i helgen.. Bra film (Vilket iofs både Django Unchained och även tv serien Rötter är)