Knasiga annonser och auktioner.

Startat av Pekblom, 26 november 2010 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Citat från: marpe skrivet 01 december 2013 15:25
Varför är de en styggelse? Är det några andra problem än att de är större än minifig?

Att det skulle vara en styggelse är "Carl T" personliga åsikt på samma sätt som jag anser att det fanns en del intressanta bitar i vissa set och därför gillar dem (min personliga åsikt). Jag har en låda gubbar som jag tar fram när lite mindre barn kommer på besök och som uppskattas mycket av dem. Det är många inte gillar Jack Ston får att det inte ser ut som allt annat och därför måste vara "fel".

Carl T

Citat från: marpe skrivet 01 december 2013 15:25
Citat från: Carl T skrivet 30 november 2013 22:18
Varken eller. Det är Jack Stone / 4 Juniors / 4+, en styggelse som jag hittills haft turen att inte råka på i verkligheten.
Varför är de en styggelse? Är det några andra problem än att de är större än minifig?

Visst ja, detta hade jag ju tänkt svara på. Misstänker att jag till och med skrev ett halvt svar som sedan kom bort. Men hur som helst:

Ansiktena hamnar i någon sorts 'uncanny valley' mellan uppenbart stiliserade minifigs och mer realistiska dockansikten och påminner väldigt mycket om något klonmärkes imitation av minifigs. Piraternas ansikten är i mitt tycke väldigt överdrivna, och går över gränsen från stereotypa pirater till fåniga karikatyrer.

Och jag hör allt som oftast folk klaga över att Lego bara gör en massa "stora specialbitar" nu och inte vanliga bitar man kan bygga vad som helst med. Jag försöker visa att det inte är sant, men blir irriterad på de produkter som verkar ha givit folk det intrycket. (Och nej, jag är inte heller förtjust i stora flygplansdelar som inte kan bli något annat - inte minst för att de är svåra att förvara.)

Men smaken är som baken.

En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

KizzE

Citat från: Eigenbrötler skrivet 14 december 2013 19:18
http://www.tradera.com/lego-roda-bitar--auk-441-auktion_180401_197763893
http://www.tradera.com/lego-roda-bitar--auk-438-auktion_180401_197763882

lagom mycket pengar det betalades för dessa bitar om man jämför med bricklink... http://www.bricklink.com/search.asp?itemID=83639&colorID=5

Sjukt!

Vet själv att Tradera är bra, om man ska sälja, ibland kan man få sjukt bra betalat!

Sålde en gång någon random minifig på tradera, kostar väl runt 5kr på bl, fick nästan 90kr för den!

Eigenbrötler

▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

ByggareDan

Verkar som om priset är rejält overkill då den gula serie4 gubben ~40kr vet ej vad för huvud dom satt i, men säg att det är dyrt Swhuvud så +30kr till, skurkhuvudet kanske är ett dyrt SuperHeroes huvud +30kr till + 25kr för Spacekroppen + 10kr för ben+mössan
=40+30+30+25+10  = 135kr och det med maxade priser, så det verkar som om tradera ger bra betalt.

Kanske nån annan som vet vilka huvuden det är och kan ge en mera korrekt prisbild.

/ByggareDan

Dark_Link

Citat från: ByggareDan skrivet 26 december 2013 16:09
Verkar som om priset är rejält overkill då den gula serie4 gubben ~40kr vet ej vad för huvud dom satt i, men säg att det är dyrt Swhuvud så +30kr till, skurkhuvudet kanske är ett dyrt SuperHeroes huvud +30kr till + 25kr för Spacekroppen + 10kr för ben+mössan
=40+30+30+25+10  = 135kr och det med maxade priser, så det verkar som om tradera ger bra betalt.

Kanske nån annan som vet vilka huvuden det är och kan ge en mera korrekt prisbild.

/ByggareDan

[bp]3626bpb314[/bp]
[bp]3626bpx303[/bp]

Kanske?

ByggareDan

Är nog dom huvudena och då kan vi dra av ungefär 35kr från mitt "uträknade pris" så då hamnar vi på hundringen jämnt.
Så 160kr betalt är ju ändå snudd på ocker/lurendrejeri men som man säger än är inte den sista idioten född.  ;D

/ByggareDan

Eigenbrötler

Citat från: ByggareDan skrivet 26 december 2013 17:07
Är nog dom huvudena och då kan vi dra av ungefär 35kr från mitt "uträknade pris" så då hamnar vi på hundringen jämnt.
Så 160kr betalt är ju ändå snudd på ocker/lurendrejeri men som man säger än är inte den sista idioten född.  ;D

/ByggareDan

space torson kostar 10:- på den dytraste BL butiken. så dra av en 15 spänn till :D

jag var sugen på den auktionen, mest för just jackan, men jag avstår nog :D
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

ByggareDan

Då hamnar vi på max 85kr dvs nästan halva Tradera priset, men man måste komma ihåg att på BL kanske inte alla delar finns hos samma säljare så kanske blir lite mera frakt än Traderafrakten, men ett konstaterande är ju iallafall att just i detta fall gav Tradera rejält betalt (dessutom är det klassificerat som beg.)

/ByggareDan

Risgrynsgrot

Ursäkta uttrycket, men det är fakta att det finns tonvis med idioter som triggar upp priserna något vedervärdigt på Tradera.  ::)

Har bland annat sålt den vita Batman (Från Batman vs Mr. Freeze-setet) på Tradera för 80 kr (!!!)

ByggareDan

Tur man inte hänger/köper på Tradera då hade jag nog varit en av dom idioterna  :D fast kanske inte inom Legosidan men säkert i nån annan kategori.
Den dyraste vita Batman som sålts på BL (senaste 6mån) var strax under 78kr.

/ByggareDan

Risgrynsgrot

Record

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 06 januari 2014 10:35
http://www.tradera.com/item/180408/199274810/hulken

Användaren har en drös med tvivelaktiga auktioner uppe.  ::)

Alltså 9 annonser och inte lego i dom för ett ruttet öre, va trött man blir  >:( men vad är det för företag som gör dessa plagiat?
som vid en snabb titt kan lura vem som helst.
Inte undra på att dom inte nämner ordet lego i annonsen.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Risgrynsgrot

Ännu värre är att det finns massvis med folk som köper det, se här, 50 spänn för ett plagiat.  :-\

http://www.tradera.com/lego-stalmannen-auktion_340801_196680457