Knasiga annonser och auktioner.

Startat av Pekblom, 26 november 2010 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Det där är ju Byggis, hade själv några Super Mario/Turtles/Jurassic Park-set.

Jesperallen

Har ett sånt liggande med låda och allt. Sålde det på tradera förr året men köparen hörde aldrig av sig. Det gick för 20spänn så jag var bara glad att slippa packa och skicka eländet.

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 29 januari 2012 10:50
Det där är ju Byggis, hade själv några Super Mario/Turtles/Jurassic Park-set.
Jag trodde det var mb? Men det kanske var senare som de hade dem...

Linus Damberg

Citat från: RedGiant skrivet 29 februari 2012 14:07
Vad är då detta?

"Lego byggen, pansarkryssare, jaktplan och racerbil"]
Bilen är i alla fal Mega-bloks,vet jag för att jag har sett för några år sen på toys-u-rus göteborg.
Så det andra är förmodligen också megabloks.
MVH L/D
Den som äger mycket silver kanske är lycklig.
Den som äger mycket LEGO kanske är lycklig.
Men den som intet äger kan sova lugnt.

Gray

Tyckte denna "krokbil" var lite festlig. Att den är hemmasnickrad är ju inte hela världen, men kollar man närmare på bilden syns det att Shell-logotypen är en påklistrad pappersbit. ;D

micke

Citat från: Lindam1115 skrivet 29 februari 2012 14:23
Citat från: RedGiant skrivet 29 februari 2012 14:07
Vad är då detta?

"Lego byggen, pansarkryssare, jaktplan och racerbil"]
Bilen är i alla fal Mega-bloks,vet jag för att jag har sett för några år sen på toys-u-rus göteborg.
Så det andra är förmodligen också megabloks.
MVH L/D
Nope, ganska säker på att fartyget är Sluban
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

TheFritz

Hoppas dom inte hinner betala, de kommer nog bli blåsta tror jag?
Kanske borde man skapa ett fejkkonto och köpa alla, vad tycker ni?

Barbaroux

Verkar som om kontona har avaktiverats så ingen lär bli blåst. Jag hade faktiskt spanat in Pet shop men var tveksam då säljaren inte hade något omdöme och hade lagt upp två likadana med samma sluttid.

TheFritz

Citat från: Barbaroux skrivet 09 juni 2012 22:25
Verkar som om kontona har avaktiverats så ingen lär bli blåst. Jag hade faktiskt spanat in Pet shop men var tveksam då säljaren inte hade något omdöme och hade lagt upp två likadana med samma sluttid.
Det känns bra! Då behöver jag inte "oroa" mig för de eventuella köparna. Tycker det är synd när folk blir blåsta.

bjomark77

Jag kom på att man kan chatta med Tradera fram till 22 på helgerna så jag tipsade dom om dessa auktioner, och fick då till svar att dom skulle kolla på det och vidta åtgärder vid ev. konstigheter.

Magnus den store

Citat från: bjomark77 skrivet 09 juni 2012 21:41
För hur stor chans är det att 3 olika, nystartade säljare, lägger ut två auktioner var med samma sluttid.

Det låter inte helt genomtänkt. Tur att någon var snabb och plockade bort annonserna.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Barbaroux

Citat från: bjomark77 skrivet 09 juni 2012 22:32
Jag kom på att man kan chatta med Tradera fram till 22 på helgerna så jag tipsade dom om dessa auktioner, och fick då till svar att dom skulle kolla på det och vidta åtgärder vid ev. konstigheter.

Där lärde man sig något nytt. Bra gjort!

lindyhep