Pii Poo Legobutik Helsingfors

Startat av Peter S, 26 augusti 2018 19:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Jag har besökt Pii Poo legobutik i Helsingfors (Albertsgatan 46) i augusti 2018 och tänkte förmedla mina intryck.
Butiken är stor och rymlig och verkar innehålla det utökade standardsortimentet som välsorterade leksaksbutiker har. Standardsortimentet gick jag inte igenom, så jag kan inte uttala mig om sortiment och pris.
Därutöver finns:
-möjlighet att fylla en enliters ziplockpåse för 10 euro. Två lådor innehöll system-bitar och en låda innehöll Bionicle/constraction och lite technic. Man fick blanda fritt. Gamla ovanliga bitar och nya om vartannat. Vissa verkade ha slitits i klosshav och vissa var nyss islängda. Undvek tiles, men hittade ett hörn av Brickbank med snot-bricks och grå guldtackor.
-bygg en egen minifigur. Bara gulisar. Kollade varken pris eller sortiment. Fanns dock gott om hårbitar som jag inte sett på MoS. Att bara plocka hår tror jag inte gick, men jag frågade inte heller.
-sorterade bitar med styckepris från 30c och uppåt.
- En vägg med minifigs till styckepris. CMF kostade 3:90 (tror att oöppnade påsar gick på 3:50 eller 3:60, vilket är billigare än standardpriset 4 euro. Det fanns också figurer från andra serier till olika priser. Ninjago, friends, SW mfl. BB-2 kostade 6 Euro minns jag.
- sorterade brickarms-vapen. Påsar med olika vapen grupperade efte tema. WW2, SF mm.
- några uppbyggda mocs. Flest i skyltfönstret men också i montrar i butiken.

Sammantaget väl värt att besöka!

Fyll gärna på med fler intryck.

Peter S

Här är vad jag fyllde min påse med. (+ en CMF som jag misslyckats med att klämma fram.)

Peter S

Hur mycket får man egentligen plats med i två påsar? Se svaret nedan! Mest nöjd med att det låg ett schabrak dör och väntade...

andli

Chefen lyckades boka ett hotell bara 400m från butiken så jag passade på att titta förbi före middagen...
PeterS beskrivning är väldigt korrekt,  jag hade förhoppningar på bitlådorna, men de kändes väldigt mycket som välanvända bygghavsbitar...
Stod och höll i piff och puff ett tag,  men lyckades hålla emot köp!  De kosta 3.9€.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.