Enlighten Bricks eller Byggis?

Startat av Zambaku, 13 maj 2009 17:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Zambaku

Någon som känner till var man kan få tag i dessa Lego kloner vid namn Enlighten Bricks eller Byggis? Tycker de verkar spännande och som ett bra och billigt alternativ. Skulle vara roligt om det fanns någon butik i Stockholm som sålde, eller nån svensk hemsida.

Annars är tips på butiker med billigt vanligt Lego också uppskattat! (I Stockholm)

Stigge72

Enlighen Bricks känner jag inte igen, och Byggis tror jag inte finns längre... Jag vet att jag köpte ett par set (typ grundaskar) strax innan jag gick in i det som på engleska kallas "dark ages" (när man anses ska inse att man är för gammal för lego). Det var billigare än Lego och hade andra färger (Lego hade typ 6 färger på den tiden).
Numer ligger de bitarna nerpackade blandade med en del andra kloner, väl avskillt från originalet. :)

/Stigge

AndersI

Vad jag vet har LEGO lyckats undertrycka kloner inom EU, Byggis är längesedan jag såg (i affär, har bitar här hemma), den där andra har jag aldrig hört talas om.

Ö&B har ibland någon *riktigt* dålig kinesisk variant, akta dig!

Mirandir

Enlighten är, så vitt jag vet, en av de lite bättre klon-tillverkarna. De har bl.a. en smått intressant linje med stridsvagnar. Annars är de väl mest kända för att inte bara ha kopierat byggklossarna utan rent utav snott set-designs från LEGO ända ner till lådan som settet kommer i.

Har för mig att jag sett ett par enlighten set till försäljning på Budera för ett tag sedan. Men det verkar inte vara något ute där just nu.
Legobloggen: http://legobloggen.com

tellblom

Såg att de fanns på CityGross i Bromma

/Martin