LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

Magnus (domaren) trodde att det gick åt mer alkohol första helgen än hela säsong etts inspelningsperiod. :p
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

dalle

Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 augusti 2021 16:18
Magnus (domaren) trodde att det gick åt mer alkohol första helgen än hela säsong etts inspelningsperiod. :p
Det torde inte vara någon större bedrift. Då säsong ett spelades in under första pandemi skräcken så blev vi väldigt försiktigt med starka drycker, även om sådana av misstag ibland intogs.

Skafte

På min och Mattias' avskedsfest så fanns det ju någon öl som behövde ta slut. Och whisky.

Emma

Jag identifierar bara tre swebrick-medlemmar. Är det nån mer?

Emma

Min största fråga: fick ni ta upp bitar från golvet?

robinnilsson403

Citat från: Emma skrivet 17 augusti 2021 19:15
Vi promotade en del, så några finns på forumet, men jag har inte kollat om de är föreningsmedlemmar.

Citat från: Emma skrivet 17 augusti 2021 19:35
Inspelningsdag 2 fick vi grönt ljus för att plocka upp! Dag 1 var det inte mycket som föll ner.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Emma

Citat från: robinnilsson403 skrivet 17 augusti 2021 20:16
Citat från: Emma skrivet 17 augusti 2021 19:15
Vi promotade en del, så några finns på forumet, men jag har inte kollat om de är föreningsmedlemmar.

Citat från: Emma skrivet 17 augusti 2021 19:35
Inspelningsdag 2 fick vi grönt ljus för att plocka upp! Dag 1 var det inte mycket som föll ner.

Medlem är man väl ändå i föreningen!

Mäh! Vad var jag med i för nån prototyp-omgång, som inte fick plocka upp tappade bitar...

Hannamalia

Citat från: Gideon skrivet 16 augusti 2021 12:26
Här är alla årets deltagare:
https://www.tv4.se/artikel/ryUmQrREmsKD0F1r0PW40/moet-deltagarna-i-lego-masters-sverige-saesong-2

(Med reservation för en del felskrivningar som TV4 håller på att rätta till)

Åh, va kul! Detta har man ju väntat på. Jag och barnen har varit med och byggt i "Lego-masters för skojs skull". Jättekul! Så jag har haft Liv Brandt, som skäligen misstänkt deltagare i Lego Masters säsong 2 och det stämde ju.  :)

Hannamalia

Hi, hi, handsprit menar du väl då?  :) ;)

Skafte

Citat från: Hannamalia skrivet 18 augusti 2021 10:07

Handsprit menar du väl då?  :) ;)

Ursäkta onödig kroppsvätskediskussion, men för min del var det rätt jobbigt eftersom jag på god inrådan använde Apotekets "Absolut torr" för att inte få LP-skivor under skjortärmarna - det var varmt i studion och vi hade T-shirt under skjortan och så kavaj på det i början och sluten av programmen och i intervjuerna. Varmt. Men perspirationen måste ju ta vägen någonstans, och i mitt fall blev det handflatorna. Inte lätt att bygga under stress med svettiga, handspritade fingrar. Uäck!

Ingen invärtes alkohol under inspelningstid i alla fall. För min del.

Gideon

Vi hade lite mer tid mellan varje avsnitt (en dag för beauty shots i schemat), så begrepp som "tisdag-fredag" förekom när det var en inspelningsfri onsdag dagen efter  8) (Vanlig fredag blev ju sen då "fredag-fredag")

Afkim

Hej alla, jag är en av deltagarna.
Jag heter Joakim och är med i, De inbitna.
Jag ställer mej fortf frågan, hur kom jag med och vilken härlig dröm det är att fått bygga Lego på det här sättet.
Det var helt underbart att träffa så mycke fina Lego människor och att hitta swebrick(har inte blivit förenings medlem än😕) men ska nog bli de och ser fram mot att lära känna fler av er Lego byggare.

Gideon

Citat från: Afkim skrivet 18 augusti 2021 15:08
Jag heter Joakim och är med i, De inbitna.
Jag ställer mej fortf frågan, hur kom jag med och vilken härlig dröm det är att fått bygga Lego på det här sättet.
Det var helt underbart att träffa så mycke fina Lego människor och att hitta swebrick(har inte blivit förenings medlem än😕) men ska nog bli de och ser fram mot att lära känna fler av er Lego byggare.
Välkommen hit! :)

CopMike

Citat från: Afkim skrivet 18 augusti 2021 15:08
Verkligen varmt välkommen och det ska bli kul att följa din och de andras resa veckorna framåt :)!

Gideon

En Swebricktradition som jag försökte sprida.
(Dock uteblev bordshockeyspelet, så det var väl aldrig nåt mer än ett retuscherat fusk...)