LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Citat från: Gideon skrivet 03 september 2021 08:57
Tror knappat jag har hört nån som såg det på vanlig TV, tror nog en stor del av målgruppen streamar nuförtiden istället...?
:-[!

Gideon

Citat från: CopMike skrivet 03 september 2021 09:09
Tror knappat jag har hört nån som såg det på vanlig TV, tror nog en stor del av målgruppen streamar nuförtiden istället...?
Haha så det kan gå om man dikterar sina inlägg och inte korrekturläser ordentligt  8)

CopMike

Citat från: Gideon skrivet 03 september 2021 09:27
Citat från: CopMike skrivet 03 september 2021 09:09
Haha så det kan gå om man dikterar sina inlägg och inte korrekturläser ordentligt  8)
Det jag menade var att jag är en nån - dvs en som ser den på slow-TV ::)!

andreaseldh

Jag tittar också på tablålagd TV. Det har blivit lördagstradition att jag besöker mina föräldrar och vi ser programmet tillsammans.

Men i ärlighetens namn tror jag att Lego Masters Sverige är det enda program som jag fortfarande ser på detta vis. Striiming är väldigt praktiskt :)

Peter S

Har bara slow-TV! Älskar det, men inte TV4s streaming-strategi. Flera gånger har det hänt att de visar piloten på slow-TV, men resten av avsnitten går bara som streamat. Finns det ord för sånt?

andreaseldh

Citat från: andreaseldh skrivet 03 september 2021 18:04
Striiming är väldigt praktiskt :)

Nej PLÄJJ-tjänster menar jag! Jag har bara basutbudet på kabel-TV. Om jag exempelvis ska bänka en TV-serie kör jag DVD.

andreaseldh

Citat från: Peter S skrivet 03 september 2021 19:36
Har bara slow-TV! Älskar det, men inte TV4s streaming-strategi. Flera gånger har det hänt att de visar piloten på slow-TV, men resten av avsnitten går bara som streamat. Finns det ord för sånt?

Elakhet?

Stigge72

Här hemma kör vi TV4-appen på telefonen och castar till TV:n, så i någon mening ser vi programmet på en vanlig tv.  ;) :P

Trist för övrigt att de skulle behöva kasta ut folk nu, men det hör ju liksom till.

robinnilsson403

CB nöjesfält, någon?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

byStfn

Citat från: robinnilsson403 skrivet 05 september 2021 09:56
CB nöjesfält, någon?

Märkligt att det inte gjorts förr! Superbra idé!

dalle

Citat från: robinnilsson403 skrivet 05 september 2021 09:56
CB nöjesfält, någon?
Såg igår på TV4 att några redan gjort det.  ;D

CopMike

Bra kämpat allihopa! Tufft att redan i första elimineringsavsnittet ha en Technics-moment ???! Respept till dig V.L.flower & My som startade om men ändå fick ihop ett sånt bra bygge som dessvärre inte klarade sig hela vägen!

Betweenbrickwalls

Verkligen bra kämpat! Det kan vara svårt att föreställa sig den press som deltagarna utsätts för avseende tid, kameror, samarbetsproblem, avbrott för programledarsnack och fullmatat inspelningsschema. Att i den stunden vara kreativ och komma på en bra teknisk lösning är en sann bedrift!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Gideon

Tack för uppmuntran!
Detta var ett tufft avsnitt på flera sätt. Bygga med Technic, gnissel i laget och inte minst att behöva vinka av ett lag på slutet :( Särskilt tråkigt att behöva vinka av V.L.flower som verkligen gick in för detta men fick en alldeles för kort tid i vår lilla Corona-testade LM S2-community-bubbla på Scandic Star Sollentuna... Men stort tack för det fortsatta engagemanget från den "digitala avbytarbänken" under resten av inspelningen och efteråt!  ;D

Gideon

En fundamental värderingskonflikt löstes aldrig i mitt lag, fick denna igår av Liv när avsnitt 2 hade dykt upp på TV4 Play 8)