BAP och PAB slås ihop

Startat av shiftaltcmd, 13 januari 2022 12:54

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Build a mini figure på prov i Europa och Asien.

https://www.thebrickfan.com/lego-pick-a-brick-merging-with-bricks-pieces/

Background

Our current Pick a Brick and Bricks & Pieces setup means that consumers aren't aware of the two different experiences. During 2021 we've been running tests and meeting with different consumer groups to better understand the current consumer experience.

Based on these learnings our next step will be to create a new merged experience on LEGO.com. We'll merge Bricks and Pieces and Pick a Brick into one front-end experience where consumers can browse our portfolio of elements in one place more easily.

Additionally, we'll improve the shipping time in the US and Canada by implementing a new fulfilment area in our US warehouse. This will reduce shipping time for our top 1,600 elements from 13-18 working days to up to 5 working days. There will likely be some shipping delays for a short time after we launch this experience.

Fortsätt läsa på länken:
https://www.thebrickfan.com/lego-pick-a-brick-merging-with-bricks-pieces/

mechamike

Så ska vi förmoda att det är slut på billig frakt, det komer finnas färre bitar att få tag på (fler som tömmer godbitar) och dyrare priser på vissa bitar?

Gideon

Citat från: mechamike skrivet 14 januari 2022 10:12
Så ska vi förmoda att det är slut på billig frakt, det komer finnas färre bitar att få tag på (fler som tömmer godbitar) och dyrare priser på vissa bitar?
Det är nog det man kan befara ja... Men fri frakt över 600 kr istället iaf?
Sen kan man hoppas att gränssnittet blir lite bättre att bläddra efter bitar  ;)

shiftaltcmd

Ska bli spännande att se hur Build a mini kommer att bli. Gränssnitt, vad finns att välja mellan, pris ...

"New features and functionalities

We're also creating a new location called the 'Pick and Build hub' for Pick a Brick and similar future experiences. With the new 'Pick and Build hub', we'll test and launch new experiences that enable creativity and fun.

As a first trial we'll introduce Build a Mini to our shoppers in Europe and Asia. With this tool you can combine different minifigure parts and create your own minifigure. The Build a Mini selection of bricks will only be available for this experience. They won't be available as part of the Pick a Brick assortment."

ColA

Tolkar jag det tokigt eller ska det inte finnas minifigs delar längre?

cyberwilma

Citat från: ColA skrivet 14 januari 2022 16:40
Tolkar jag det tokigt eller ska det inte finnas minifigs delar längre?

Jag hoppas att de bara är otydliga och menar att vissa delar kommer vara BaM-exklusiva medan vanliga icke-licensdelar fortfarande kommer finnas på PaB/B&P som vanligt.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Boathill

Hoppas de sätter en (men hög) maxgräns på antal/bit. Man blir ju lite less när en ny bit för 1,50 är slut på B&P och de billigaste säljarna på BL har flera tusen bitar för 3-4 kr/st. Ganska uppenbart vad som har hänt! :(

CopMike

Citat från: Boathill skrivet 17 januari 2022 23:49
Hoppas de sätter en (men hög) maxgräns på antal/bit. Man blir ju lite less när en ny bit för 1,50 är slut på B&P och de billigaste säljarna på BL har flera tusen bitar för 3-4 kr/st. Ganska uppenbart vad som har hänt! :(
Det har väl varit max 200 st rätt länge!?

robinnilsson403

Och 200 för mamma, pappa, systern, hunden...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Boathill

Citat från: CopMike skrivet 18 januari 2022 09:24
Citat från: Boathill skrivet 17 januari 2022 23:49
Det har väl varit max 200 st rätt länge!?

Ah ok det visste jag inte. Men antar det är per order så man kan beställa 200 flera gånger?

Skafte

Har det inte rentav gått att fylla i 200 av en bit och sedan köpa fler av sin BaP-påse när man checkar ut?

andreaseldh

När jag byggde Stadshustornet köpte jag fem lots à 200 st av en och samma bit vid ett och samma köptillfälle. Hur enkelt som helst!

Boathill

Citat från: andreaseldh skrivet 18 januari 2022 12:10
När jag byggde Stadshustornet köpte jag fem lots à 200 st av en och samma bit vid ett och samma köptillfälle. Hur enkelt som helst!

Haha intressant :)

Kanske är lite OT nu men vad skulle hända om Lego speglade sin BAP/PAB shop i en butik på BL nu när de ändå äger BL. Kanske inte så kul för större BL-butiker men för oss som mest bygger så ser jag inga direkta nackdelar :)

Joacim

Citat från: Boathill skrivet 18 januari 2022 13:44
Citat från: andreaseldh skrivet 18 januari 2022 12:10

Haha intressant :)

Kanske är lite OT nu men vad skulle hända om Lego speglade sin BAP/PAB shop i en butik på BL nu när de ändå äger BL. Kanske inte så kul för större BL-butiker men för oss som mest bygger så ser jag inga direkta nackdelar :)
Intressant idé kanske ska framföras till TLG?