Om du fick bestämma en Collectible Minifig...

Startat av Ras 74, 12 februari 2011 08:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Citat från: Skrytsson skrivet 08 september 2011 22:45
Citat från: Odidoma skrivet 08 september 2011 21:13
Jag saknar minifigs av andra nationaliteter, mörka framförallt, vet att det finns någon men jag vill ha mer variation.

Ja, ge oss figurer i olika nyanser av hudfärg istället för att klumpa ihop alla och ge dem en hemsk gul hudfärg  ;)

+1. Ska man bygga olika scenarion så kan det krävas andra nyanser än gult får att få till det lilla extra!

de Gothia

fast de fula fleshiesna får ni ju i licensteman! ta inte bort legos original minifig. som sagt, det är ju tanken att alla ska vara gula så ingen blir diskriminerad. förstå hur många nyanser av hudfärg det måste komma ut annars!!

RedGiant

Citat från: insurrection skrivet 09 september 2011 16:29
Ja, men det låter ju logiskt och jag skulle ju aldrig drömma om att ifrågasätta hur någon annan föreställer sig sin legovärld...
[bs]5906[/bs] [bs]4805[/bs] [bs]6256[/bs] [bs]6746[/bs]
::)

Gul och brun tillsammans har ju faktiskt också tillämpats i officiellt set, kom jag på...
Prejudikat; [bs]10123[/bs] :)

(förlåt för off topic-nedsmutsning, kanske borde startas en ny tråd om detta.... :P)

TheKMF

Kung Markatta med vänner.
Munken, apkungen, flodmunken och grisen. Det hade blivit hur fräckt som helst. En shaolin munk hade inte varit fel heller.

marpe

Trevligt initiativ att bumpa tråden. Jag håller med flera tidigare inlägg och sammanfattar dem så här.  :)

Sammanfattning

• Jag vill ha minifigurer med tydlig ålder, från vaggan till graven.

• Vanliga människor, som man möter på bussen. Exempel: Mina söner tycker att pirater inte är helt lämpliga, när vi leker mamma-pappa-barn.  ;)

• Jag vill kunna uttrycka etnicitet mer detaljerat än vad som görs i Kalle Anka. Exempel: Grannpojken, 6 år, från Kurdistan bör kunna hitta en minifigur att identifiera sig med.

• Fler kvinnor i olika åldrar. Ej objektifierade.
Listan kan göras lång. Klass, akademiska yrken, subkulturer osv.

För att nå dit krävs ett helt annat tänk vad gäller tryck på minifigurers ansikten. Hoppas att vi på väg dit.  :)

Mikael Sol

Håller med om att det vore coolt med mer verklighetstrogna kvinnoskildringar. Varför ska en kvinnlig astronaut vara rosa liksom? Det är okej om det finns ett tema med rosa rymdgubbar där färgschemat för både män och kvinnor är rosa.

Gillar inte heller de ditritade midjorna. Minifigs har ju den formen de har.

Jag gillade slaktaren. Vore coolt med nån som typ jobbar på Ica.

Stigge72

Citat från: Mikael Sol skrivet 01 november 2012 15:33
Håller med om att det vore coolt med mer verklighetstrogna kvinnoskildringar. Varför ska en kvinnlig astronaut vara rosa liksom? Det är okej om det finns ett tema med rosa rymdgubbar där färgschemat för både män och kvinnor är rosa.

Gillar inte heller de ditritade midjorna. Minifigs har ju den formen de har.

Jag gillade slaktaren. Vore coolt med nån som typ jobbar på Ica.

MicroByggare

Läste nyss igenom tråden och dem flesta minifigsen finns ju nu i dem senaste serierna + serie 10
Man kan nästan tro att TLG har varit inne och läst denna tråd  :o
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Ras 74

Eller att någon rent av för dessa idéer vidare... ;)

LEGO har frågat oss AFOL:s, och det har genom åren nu kommit in tokigt mycket förslag till TLG.
Så de lyssnar, och en del blir verklighet, andra inte.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Kristofer Jaxne

Jag skulle vilja se arbetare med fina reflexkläder som man ser efter vägarna och så.
Sedan mer "vanliga" människor att bygga upp sin stad med, typ mer neutrala kläder i olika färger. Min samling med minifigs nu gör att det skulle se ut som om alla är påväg till en maskread haha :P
www.jaxne.com - DJ / Musikproducent  / Liveartist

mechamike

Läste även jag den här tråden igen.. väldigt många av våra önskemål har ju faktiskt plockats upp, även om jag fortfarande inte fått min präst som kan ge mina repiga minfigs den sista smörjelsen..

Var lite sugen på att gå igenom och pricka av hur många av våra önskemål som slagit i och hur många vi har kvar.. men överlåter den biten till någon annan.. och passar på att önska mig en till CMF.. ett lik. (vi har ju haft mumien som var död) och det vore bra med ett blekt ansikte (inte gult) med de klassiska x x ögonen..

marpe

Jag skulle vilja ha två gubbar i trans-clear. En med tryck och en utan.

Myko

Citat från: marpe skrivet 22 april 2013 14:22

Vilket tryck tänker du på?

Tie Fighter

Citat från: marpe skrivet 22 april 2013 14:22
Jag med på sätt och vis....en trans-clear Bilbo eller Frodo skulle sitta fint när dom har ringen på sig.

marpe

Tryck på gubben i trans-clear kan vara något av följande. Ett tryck som antyder att personen är /osynlig/nästan genomskinlig/är ett andeväsen/gjord av vatten eller gjord av is.