Ackes Tradenet, Tradera säljare.

Startat av mechamike, 26 januari 2011 15:47

Föregående ämne - Nästa ämne

styrbjörn

Men de som skapade t.ex megabloks och sluban gjorde ju så att bitarna passar till lego och det är ju medvetet och oschyst. Om alla hade haft varsin storlek på klossarna skulle det vara mycket bättre. Men det är väl ingen fara för lego på det sättet? Dvs de går ju inte i konkurs av det men man tycker ju att de andra behöver halshuggas...

Pekblom

Tycker någon annan än jag att den här diskussionen börjar spåra ur? Visst kan man vara fanatisk och det är tillåtet att bara ha en "gud" här. Men skall vi inte ta det med lite sans och reson?
Eftertanke?

Eigenbrötler

Citat från: Pekblom skrivet 28 januari 2014 20:14
Tycker någon annan än jag att den här diskussionen börjar spåra ur? Visst kan man vara fanatisk och det är tillåtet att bara ha en "gud" här. Men skall vi inte ta det med lite sans och reson?
Eftertanke?

hmm har inte läst hela diskussionen då jag trodde den var död och begraven sedan maj 2012  ::)

Halshuggas, njae, jag nöjer mig med ett importförbud  ;D
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Pekblom

Citat från: Eigenbrötler skrivet 28 januari 2014 21:27
hmm har inte läst hela diskussionen då jag trodde den var död och begraven sedan maj 2012  ::)

Förlåt mig. Kollade inte datum. Den dök upp under "olästa". Fattar inte hur.  ???
Japp tråden är död och låt förbli död.

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

SvanteOlof

Och det som skickades. Jag tror inte säljarens avsikt var att missvisa. Jag tror det bara blev fel. Jag hoppas han har för avsikt att rätta till felet.

Risgrynsgrot

Nu vill jag väl inte direkt försvara Acke då han haft skumma grejer för sig tidigare, men du har väl hört av dig? Det kan ju faktiskt vara så att han har skickat fel grejer, av döma av titeln på auktionen hade han flera "lots" med blandat LEGO, kanske har han förväxlat två auktioner..

Stigge72

SvanteOlof

Ja jag har kontaktat honom. Han är verkligen trevlig och är lätt att ha att göra med.

SvanteOlof

Vidare vill jag understryka att allt ser ut att vara legit med legostämpel. Så där är allt i sin ordning.

SvanteOlof

Nu är jag och Acke överens. Mycket bra bemötande. Han hade haft fem olika 1kiloslådor med blandat och jag fick fel bara. Bra omdöme kommer han att få också av mig.

Jag kommer absolut få användning av några av bitarna. Är det någon som ser något av det som skickades som ni behöver så säg till. Sådant som ryms i ett paket och bara kräver ett frimärke bortskänkes (av de bitarna jag inte själv behöver alltså).

Nilseman

Tjena!
Kanske denna borde ligga i Tradera-tråden egentligen, men lägger den här först. Nog har ni väl sett "Ackes tradenet" på tradera? Jag tycker det verkar helt galet, Till exempel verkar han ju fantastiskt dyr, och han har till exempel minifighuvuden typ 20 st för 99kr och skriver att dom är i toppskick (bilden visar att mer än hälften i vissa auktioner är tuggade skrapade med mera. Han tycks jui nte ha så bra koll vad gäller kvalitetskoll. Vad tycker ni? Ville bara ventilera mig lite grand, så frustrerande när man tittar igenom annonser och så säljs det sånt skräp ibland, finns ju såklart andra också men han skall ju ha en riktig butik iaf. Och usch för dom som säljer fejk-lego och säger att det är typ samma.

Ventilerad och klar
Nilseman Over and out!

Magnus den store

Vi har avhandlat Ackes i en annan tråd där vi gick på ganska hårt. Kanske för hårt. Två råd:

• Köp inte begagnat Lego. Du vet sällan hur slitet det är.
  • Köp inte "Lego" på Tradera. Du vet sällan om du får äkta Lego.
Vi på Swebrick ställer generellt högre krav än gemene man.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nilseman

Jo jag hade för mig att jag läst om honom. Nåja. Ingen större kris för detta. Jag köper mycket lego på tradera. Fast man får ju ha extra koll  såklart.

mechamike

/slog ihop med gammal tråd om Ackes Tradenet./
Mvh Swebrick Moderator Team