Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Har inte byggt själv, är inte förtjust att bygga set, har stått för kökstjänsten under kvällen istället, men sambon fick [bs]21326[/bs] i present och hon bygger flitigt.

Samtidigt har dottern har sett att någon Youtuber från Norrköping har byggt [bs]42083[/bs] på en tid som hon vill försöka slå. Hon såg att jag hade det i min hylla med oöppnade set, så hon fick försöka. Med tanke på att hon aldrig byggt Technic tidigare så går det riktigt bra. Första kartongen klar utan missöden trots den komplicerade växellådan och motorn.

Godtfred

11:38 tog det, helt ok! Men hon siktade på under 10...

Anders67

Citat från: Godtfred skrivet 23 juli 2021 16:40
Inte illa!

Joacim

Grymt bra jobbat!

JonKlarstrom

11:38.... får mig alltid att tänka på THX 1138 https://en.wikipedia.org/wiki/THX_1138
Är inte ett dugg fyndig idag.

Godtfred

Citat från: JonKlarstrom skrivet 23 juli 2021 22:42

11:38.... får mig alltid att tänka på THX 1138 https://en.wikipedia.org/wiki/THX_1138
Den var det länge sen man såg.

Och nej, ingen fick inte hjälpa till med en enda bit...
(Men den färdiga modellen är ganska tråkig, tycker vi båda. Både design och funktion. Blir nog snart nedplockad till bitsamlingen.)

Skafte

Jag har korkat upp [bs]75257[/bs] Millennium Falcon, jag tror det är version 23 eller 24 i Falken-samlingen.

I väntan på att det skall bli klart och att fler kompisar kommer ur påsarna drar Boolio (är inte det en mäklare eller heminredningsfirma eller nåt?) en no-shit-there-I-was-historia för en skeptisk Chewbacca. D-O är mer impad.

CopMike

Kämpar på med BrickHeadz - idag [bs]40490[/bs] :).

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 24 juli 2021 17:14
Jag har korkat upp [bs]75257[/bs] Millennium Falcon, jag tror det är version 23 eller 24 i Falken-samlingen.

Om jag (och BrickLink) har räknat rätt så är du i så fall komplett, såvida du inte räknar med affischer, vykort, t-shirt, bagagebricka av gummi och en väska...

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 28 juli 2021 21:54
Om jag (och BrickLink) har räknat rätt så är du i så fall komplett, såvida du inte räknar med affischer, vykort, t-shirt, bagagebricka av gummi och en väska...

Zipbin storage case och Bag charm har jag. Och en liten version som inte finns på BL. Men nu hittade jag [bs]TRUMF-1[/bs] som jag inte minns att jag sett förut. Lätta klossar. Tack för det!

andreaseldh

Har du båda versionerna av [bs]4504[/bs]?

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 28 juli 2021 22:32
Har du båda versionerna av [bs]4504[/bs]?

Nej det är ju bara lådan som skiljer. Jag har inte lådor eller ens instruktioner till alla.

Jesperrydhog

Detta här har man byggt upp idag. Lego city set [bs]60287[/bs].

CopMike

Gammal klassiker - [bs]215[/bs]! Dock ett lite konstigt set, indianfjädrarna [bp]bb0015d[/bp] på de två kvinnorna läggs bara uppe på håret och sitter inte fast alls utan ramlar åt sidan väldigt lätt :(! På paddelkillarna går de att trycka fast. Sen visar Bricklinks inventory att det ska vara 11 st gula 2x2 bricks men det går bara åt 7 st, dock så ska inventoryn vara gjord från ett oöppnat set så det stämmer säkert.

BrickMe

Citat från: CopMike skrivet 06 augusti 2021 13:41
Gammal klassiker - [bs]215[/bs]! Dock ett lite konstigt set, indianfjädrarna [bp]bb0015d[/bp] på de två kvinnorna läggs bara uppe på håret och sitter inte fast alls utan ramlar åt sidan väldigt lätt :(! På paddelkillarna går de att trycka fast. Sen visar Bricklinks inventory att det ska vara 11 st gula 2x2 bricks men det går bara åt 7 st, dock så ska inventoryn vara gjord från ett oöppnat set så det stämmer säkert.
Gillade det setet, kanske mest för att få ihop lite mer av de blåa [bp]3660old[/bp] som var rätt nya (från året innan). Jag hade visserligen de klassiska veteranbilarna ( [bs]390[/bs], [bs]391[/bs], [bs]395[/bs]), och [bs]396[/bs]. Men de ville jag behålla ihopbyggda.