Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Everyone Is Awesome [bs]40516[/bs] men jag lottade platserna!

Bokeslundsparken

[bs]10274[/bs]
Riktigt coolt bygge med fina lösningar. För några år sedan hade jag en Cadillac från -59 och har flera gånger tänkt att en sådan skulle man ju bygga i lego. Kanske blir till att modifiera denna...

Colligo

[bs]40487[/bs] - fantastiskt inspirerande för någon som inte byggt en båt tidigare men försökt. Bitbyggt segel fungerade otroligt fint! [bs]40305[/bs] hade jag spanat på ett tag då den förmodligen skulle passa fint in i en av displayhyllorna och husen som redan är påbörjade i det bygget (inbyggda hyllor i väggen med snålt djup) - kommer bli mäktigt med lite förändringar!

swestar

Klossat ihop Benatar? [bs]76193[/bs]
Verkligen ett roligt och prisvärt set. Tvungen att ställa Y-18R Ragnarok Starfighter brevid för att jämföra.  :)
Mina Egna Byggen
flickr

robinnilsson403

Citat från: Colligo skrivet 04 september 2021 10:17
[bs]40487[/bs] - fantastiskt inspirerande för någon som inte byggt en båt tidigare men försökt. Bitbyggt segel fungerade otroligt fint! [bs]40305[/bs] hade jag spanat på ett tag då den förmodligen skulle passa fint in i en av displayhyllorna och husen som redan är påbörjade i det bygget (inbyggda hyllor i väggen med snålt djup) - kommer bli mäktigt med lite förändringar!

ROMARE!!!!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Colligo

[bs]21328[/bs] - lyckades under sommaren peppa min bror på detta set. Innan jag fick min beställning så droppade han bilder när han byggde det. Uppskattad modell som dessutom fungerade som inträdesbiljett för brossan - 10/10 solar!

Älskar den här serien och hoppas på ett uppföljande set från fiket.

AndersI

Moddade äntligen min Volvo lastare [bs]42030[/bs] så att den har reglerbar hastighet och proportionell styrning (inte bara full left/full right). Det var en riktigt avancerad ombyggnad - flytta om två sladdar och använd en [bp]64227c01[/bp] för drivning/styrning. Klart!

Bilder:

linusgranath

Egentligen byggde jag faktiskt färdigt den igår, men ger mig själv dispens. [bs]31109[/bs]

Tyckte hajen till grundbygget var riktigt häftig, men överlag nöjd med hela båten. Mycket bra byggteknik och bra tid.

BrickMe

[bs]10278[/bs] har legat å väntat ett tag på att byggas.  Idag blev jag till slut klar  :)

Mycket roligt att bygga upp stationen med fiffig användning bl a av [bp]41682[/bp] på några väl valda delar.

Silence101

Då har den äntligen kommit.
Lite pillrigt på vissa ställen men det gick rätt enkelt att bygga den.
[bs]21329[/bs] Fender Stratocaster
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

andreaseldh

Citat från: Silence101 skrivet 15 oktober 2021 21:41
Då har den äntligen kommit.
Lite pillrigt på vissa ställen men det gick rätt enkelt att bygga den.
[bs]21329[/bs] Fender Stratocaster

Gillar effektpedalen du har till den riktiga!

Bokeslundsparken

Byggde färdigt pickupen [bs]10290[/bs] Idag. Helt underbar!

linusgranath

Ett litet bygge en grå höstlovsdag.

[bs]76140[/bs]

Claude76

Byggde ihop den här lilla spellevinken i helgen [bs]75187[/bs]

Riktigt skoj måste jag säga, lite upprepande i visa moment men ändå att rekommendera.

kom över den för 399:- för ca ett år sedan på ICA Maxi (realåda) men inte tagit tag i saken förrän nu.

Skafte

Jag har i några dagar hållit på med [bs]75309[/bs] Republic Gunship. Jag hittar inget på hela Swebrick om den, utom lite ledsna ögon om att den vann omröstningen framför Nebulon.

Men vad stor den är. Det går inte att begripa hur stor den är genom att titta på bilder eller mått i centimeter. Helt jäkla enorm. Och jag är inte ens klar än. Dessutom väldigt många snygga byggtekniker.

Sen blir det AT-AT i december. Bygga Attefallshus på gården till alla UCS:er?