Vad byggde du idag - officiella set

Startat av Skafte, 21 maj 2012 21:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Dag har jag varit bytt ut min julklapp som jag fick på lille julafton mot en lite större paket. Det är då en Lego City stora Transportfordon[bs]60183[/bs]. Här är den.

Teabox

Jobbar mig sakta igenom Ninjago City [bs]70620[/bs]. Ett roligt bygge med mycket variation. Högt rekommenderat :)

Raffe81

Byggde ihop detta när alla andra i huset somnat: [bs]6369[/bs]

https://i.imgur.com/0MBbKke.jpg

ByggareDan

Citat från: Raffe81 skrivet 11 januari 2018 23:03
Byggde ihop detta när alla andra i huset somnat: [bs]6369[/bs]

https://i.imgur.com/0MBbKke.jpg

Härligt nostalgiskt, har ju också Garaget, nerpackat för tillfället dock.
Minns det som ett favoritset som ung.

/ByggareDan

Jesperrydhog

Idag har jag byggt upp en skogs arbete fordon. [bs]60181[/bs]

Skafte

Blev idag klar med [bs]10258[/bs] London Bus.

Magnifikt bygge med många intressanta SNOT-varianter. Rejäl pjäs när den är färdig med kul detaljer. Valde den här gången att sätta på klistermärkena, det kändes som ett bra beslut. Men så många har det nog inte varit för mig i ett set sedan jag hjälpte sorken med en annan röd transport: [bs]8486[/bs]...

4,5 paraplyer av 5 möjliga!

Jesperrydhog

Nu idag har jag byggt upp två olika polis set. Dom hära är det
[bs]60171[/bs] och [bs]60170[/bs]

Jesperrydhog

Här kommer tre olika modeller av Lego i små plastpåsar.
Här kommer dom. Den första är då LEGO CITY [bs]30357[/bs]. Den andra är då Lego polis set [bs]30339[/bs].
och är en Creator set med en hund som pissa på brandpost [bs]30542[/bs].

BeardedNerd

Jag köpte vägarbetaren där häromdagen, tyckte att han skulle passa perfekt som komplement till en jag har på min gata. Trevligt med en tryckt bit också.

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 10 december 2017 18:36
Här står den nu brandstationen [bs]6382[/bs] Vid advent ljusstaken när två ljus är tända. För Andra advent 10/12 2017
Lite förbetrelse eller lite idéer av Legoland brandstation set [bs]6382[/bs].

Pappa o son trainee city

Byggde 60098 med min son! Fantastiskt roligt!! Han fick sitt första riktiga lego tåg i julklapp(ursäkta Duplo) . En månad senare köper han ett nytt tåg för sina egna pengar. Och han köper aldrig nåt för egna pengar! Och nu väckte han dessutom mitt gamla lego intresse. Så peppad, va kul att äntligen få börja efter alla dessa år igen. Ha de bra alla legovänner

ingels

[bs]6607[/bs] från 1982 :)

Inte många delar men jag satt och letade på lego.brickinstructions.com och hittade på nåt som jag vagt minns att jag haft. Har sorterat och åter sorterat mitt Lego hela veckan och ville se om jag hade koll på  min ordning (har inte rört Lego på många år förutom nån enstaka gång) och jodå, allt hittades och nu är mästerverket klart :)

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Jesperrydhog

Här har vi då en terrängcampingsbil med en husvagn. Lego City Terrängcampingsbil med husvagn [bs]60182[/bs] set.

Jesperrydhog

Här är det några som kunde komma till lite Hjälp med grunden. Det är Star setet. Lego City byggare eller grävare [bs]60184[/bs] set.

ingels

Kroklastare [bs]42084[/bs]  som jag fick utav frugan för ett par veckor sedan. Upptäckte att jag nog föredrar den gamla vanliga sorten utav Lego. Vi byggde denna tillsammans vilket var i och för sig var roligt  :)
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr