Olika tekniker SNOT och dylikt

Startat av MicroByggare, 27 mars 2013 17:23

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Hittade den här idag. Har inte hunnit testa själv hur stabil den är.

Masonry Profile by nobu_tary, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Så skulle man kunna snotta ett hörn.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Dark_Link

T-varianten kändes relativt stabil, 4-vägs känns svår att få att klämma åt ordentligt men med 4x1 masonry håller det.

BeardedNerd

Alltså, sitter Legos ingenjörer och planerar såna här geometriska sammanträffanden (som aldrig lär användas officiellt) eller är det bara en slump? Det känns så osannolikt att urgröpningarna mitt i en bit ska vara exakt på sån höjd att en annan bit ryms på 45 grader mellan.

Tie Fighter

Sånna där byggtekniker går jag igång på!

shiftaltcmd

Citat från: BeardedNerd skrivet 10 november 2015 18:12
Alltså, sitter Legos ingenjörer och planerar såna här geometriska sammanträffanden (som aldrig lär användas officiellt) eller är det bara en slump? Det känns så osannolikt att urgröpningarna mitt i en bit ska vara exakt på sån höjd att en annan bit ryms på 45 grader mellan.

En del kommer nog automatiskt då alla nya bitar ska passa in i "systemet".
superkalle gav väl också några exempel i Norrköping hur Lego har ändrat en del bitar för att passa bättre in.

swestar

Mina Egna Byggen
flickr

Stigge72

Citat från: BeardedNerd skrivet 10 november 2015 18:12
I det här fallet är det nog så att matematiken gör att det blir (i stort sett) perfekt mer eller mindre automagiskt.

o0ger

En idé till fönster som jag förmodligen aldrig kommer använda.

Windows Technique by o0ger, on Flickr

Det är bättre att nån av er andra använder den istället ;)   (om ni vill)

EDIT: Just det, ni ska få LXFen också

o0ger

Här är en teknik för tak som jag har använt till Aetheria.

Så här ser det ut i teorin (digtalt):

Funkar inte riktigt lika bra i verkligehten dock :)

o0ger

Legopard gillade min takdesign i alla fall:

My Tree House by Jonas, on Flickr

:)

Sollan

Sockerbit

Odidoma