Olika tekniker SNOT och dylikt

Startat av MicroByggare, 27 mars 2013 17:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

När Gotlandssektionen fick eventstöd förra året fick vi en överdos av vita ben och Darth Mauls robotben. Det har kliat i fingrarna att hitta på nåt kreativt med dem, men min nioåring hann före när han byggde ett rymdskepp.

Det roliga är att minifigursbenen ju går att sätta ihop till olika former, och har plupphonor i många olika vinklar, vilket ger väldigt bra möjligheter till "greebling".

Stigge72

Citat från: Tektor skrivet 24 mars 2016 09:15
När Gotlandssektionen fick eventstöd förra året fick vi en överdos av vita ben och Darth Mauls robotben. Det har kliat i fingrarna att hitta på nåt kreativt med dem, men min nioåring hann före när han byggde ett rymdskepp.

Det roliga är att minifigursbenen ju går att sätta ihop till olika former, och har plupphonor i många olika vinklar, vilket ger väldigt bra möjligheter till "greebling".

Snyggt. Vid första anblicken såg den lite ut som de verkliga som amerikanerna använde på 1960- och 70-talen.
Vid den andra anblicken såg jag gondolerna på sidorna.

Tektor

Ja, det ser ut lite som en korsning mellan en Eagle ur Månbas Alfa, och Nostromo i Alien. Men ungen har ju inte sett någon av dem :)

Nybohov Creation Ltd.

Jag har några [bp]73312[/bp] som jag skulle vilja ha som dubbeldörrar.

Hur kan man fixa det på något bra sätt?

(Det finns en vänsterhängd variant ([bp]73313[/bp]) men jag vill inte köpa fler.)
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

andreaseldh

Just de dörrarna fanns inte i LDD, men dessa kanske duger som illustration. Det kanske räcker med att utnyttja det faktum att Technic-hålet inte är centrerat i höjdled?

o0ger

Snyggt Andreas!

Jag gjorde så här:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Nybohov Creation Ltd.

Tack! Ni är grymma!

Går det att få till en ännu plattare lösning i nederkant?

o0ger

Hittade den här tekniken för ett tag sen. Vet inte vad man ska ha den till men den är rätt läcker.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Ni vet väl att man kan fästa clips i diverse olika runda bitar på det här sättet?

AndersI

Nybohov Creation Ltd.

Stigge72

Citat från: Sockerbit skrivet 19 april 2016 14:45
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 19 april 2016 14:04
Citat från: AndersI skrivet 19 april 2016 13:32
Nu vet vi...
+1

+1, bra teknik för att bygga gamla gravstenar, eller något annat.
+1
Måste några olika när jag kommer hem till mina bitar...

o0ger

Clarmo

Citat från: o0ger skrivet 20 april 2016 08:49
En bra artikel om hur man kan bygga träd med den nya skjutaren.

http://mocrecipes.com/2016/04/19/building-trees-shooters/

Nu kanske jag äntligen får användning av alla skjutare som bara ligger och samlar damm hemma  :)