de Gothias nya borg

Startat av de Gothia, 29 juni 2013 22:20

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Jag byggde ju för länge sen en del av en borg för min sigfig de Gothia. Sen dess har jag tröttnat på layouten jag hade och bestäme mig för att bygga nytt! :) Tanken är att den ska bli på 6 baseplates med lite lull lull runt om muren. Så här är delen där min sigfig bor med sin familj, stall och fängelsecell.

En till modul som ska byggas klart

Cakeman

Ett boende med stil! Snygg dörr, jag gillade den speciellt men det är ett ståtligt boende allt som allt också, med bastanta väggar. De Gothia måste vara förlänad en betydande landsdel?

Gideon

Härligt bygge! Sista bilden ger lite av en "in character" WIP-känsla, för visst är det ett pågående/nyss avslutat bygge även i Historica-världen? :)
Jag gillar särskilt fönstren i stenmuren och träbyggnaden i första bilden!
Har funderat på att använda lite sand green i min CB-borg och du har precis övertygat mig om att det är en bra idé.
Och den där tekniken med en förskjutning på en "halvplupp" var riktigt läcker, kanske lånar den nån gång ;)

AndersI

Snyggt är det, men inte kan det vara mycket boutrymme därinne? Hur ser utsidan på borgen ut?

ludvigjohansson

Halvbits förskjutningen är jättefin. Kul att korsvirkes husen blev så bra. Sedan gillar jag drängen/killen som bär vatten och ser lite stirrig/förbryllad ut.

dalle

Snyggt och stilrent. Gillar bl a brunnen. Tror jag ska tänka på den när jag nu ska göra en brunn till staden jag bygger. Korsvirkeskonstruktionen är snygg med sand green.

Ozp

Brunnen ser lite full ut =)

Anders67

Härligt att se, fint hus och familjen på övervåningen vinkar adjö.

Magnus den store

En mäktig borg till en mäktig riddare. Intressant att se Tontos hår i en medeltida miljö. Det ska jag nog använda till en barbar. Tror att du kunnat skippa vattnet i brunnen. Vill du ha synligt vatten funkar nog fontän av nåt slag bättre.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

de Gothia

Tack för alla kommentarer! Jag kommenterar mindre nu när jag har min ifån och kollar swebrick. Hatar rättstavningsprogrammet på den!

cakeman: de Gothia härstammar från mäktiga förfäder men har ett ganska litet landskap i Avalonia.

gideon: ja detta kommer förhoppningsvis bli 4 eller fem free builds som sen kopplas ihop till en massa! :) kör på med jumperplates, funkar kalasbra! den har jag också lånat! ;)

anders: boendet för de Gothia blir 16 studs brett X 48 plus övervåning så han har det nog ganska rymligt ;)

brunnen ja, visste inte om jag skulle fylla den med det ser så konstigt ut med bara grå mark därinne. kanske får ta svarta tiles?

SuperMario

Ojojoj! Ruskigt snyggt! :D Som vanligt alltså när de Gothia bygger.. ;-)
Angående brunnen så kan du testa dig fram till en lösning, men det ska inte vara samma nivå som de murade stenarna. Förutom svart kan du också testa dk Bley och trans Black.

Teabox

Kul att få se en snygg innergård :)

Larry Lars

Väldigt snyggt! Jag gillar det stramt hållna, men mycket effektiva färgschemat.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Stigge72

de Gothia

Tack igen!

Bra idé supermario! Får testa dem på brunnen!:)