Ny undersökning från Lego 2014-11-19 till 2014-12-17

Startat av mechamike, 19 november 2014 17:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Har du gjort undersökningen?

Ja!
71 (100%)
Nej!
0 (0%)

Antal personer som röstat: 71

mechamike

Dax för en ny undersökning från Lego!

http://lego.fluidsurveys.com/s/Q4_2014/

Ev kommentarer tas i tråden, Vill du bara tala om att du gjort undersökningen, så kan du använda röstningsfunktionen.

Mvh Mechamike

Medföljanade text från CEE teamet på Engelska:
Citera
Dear AFOL community,
To learn more about the adult LEGO fan community, we distribute a survey 2 times a year. The surveys help us understand what you and your fellow AFOLs are engaged in, what you think of your LEGO hobby, and how you perceive the LEGO brand. Survey results guide our team at the LEGO Group as we work to better support the fan community.  As such, the surveys help us decide where to spend our time and money.
After the survey we will provide the LUG Ambassadors with a brief description of the general findings. The findings will then be shared broadly with the adult LEGO fan community. Please note that the survey will only be accessible until December 17th.

Info om undersökningen från sidan:

CiteraWelcome to the LEGO® Adult LEGO Users Survey.

LEGO System A/S is collecting and controlling this information to deepen our understanding of adults who use LEGO products and will not use this to contact you for any marketing activities nor pass it on to third parties.

The survey takes about 10 minutes to complete. The survey ends December 17, 2014 (midnight GMT).

Please note that by responding to this questionnaire, you agree that any non-personal information or responses, and/or product ideas that you provide in your answers become the property of the LEGO Group of Companies and may be used by the LEGO Group for any purpose, including using such information in developing, manufacturing, and marketing products, without compensation.

At the end of the survey, you will be given the opportunity to enter a drawing to win LEGO prizes. Please read the Sweepstake Rules for complete details.

We really appreciate your feedback and want to thank you very much for your help!

http://lego.fluidsurveys.com/s/Q4_2014/

Cyklisten

Hur kan en undersöking pågå från 2014 till 2013?? Har jag missat nåt? :P

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

andreaseldh

Om man inte gjort undersökningen ännu och röstar NEJ, kan man då ändra sin röst till JA när man har gjort undersökningen?

Record

Citat från: andreaseldh skrivet 19 november 2014 23:38
Om man inte gjort undersökningen ännu och röstar NEJ, kan man då ändra sin röst till JA när man har gjort undersökningen?

Nej.
Friskt satsat, hälften vunnet..

andreaseldh

Vilken tur att jag gjorde undersökningen innan jag röstade då...

Record

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 19 november 2014 23:48
Vilken tur att jag gjorde undersökningen innan jag röstade då...
Jag funderade på om jag skulle rösta nej först också, men bestämde mig att vänta till efter istället. ;)

Tobbe Arnesson

Hm, gav jag bort min mailadress till TLG nu?  :o

"All entries become the property of the LEGO Group and will not be acknowledged or returned."
Blogg: Robotkampen

mechamike

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 20 november 2014 10:19
Hm, gav jag bort min mailadress till TLG nu?  :o

"All entries become the property of the LEGO Group and will not be acknowledged or returned."

Nej du gav bara bort din själ och ev ofödda barn.

Tobbe Arnesson

Citat från: mechamike skrivet 20 november 2014 10:29Nej du gav bara bort din själ och ev ofödda barn.

Bra! Min själ är troligen redan förverkad och fler barn skulle ge ännu mindre tid att klossa på.
Blogg: Robotkampen

ByggareDan

Denna undersökning kändes lite annorlunda mot tidigare pga man slapp våndas/få panik över hur mycket man spenderar på Lego, om man inte låtsas om den ekonomiska aspekten så finns den inte  ;)

/ByggareDan

Record

Jag tycker detta var den bästa undersökningen hittills, kändes som den var mer rakt riktad mot oss AFOLs.

Stigge72

Citat från: ByggareDan skrivet 21 november 2014 01:04
Denna undersökning kändes lite annorlunda mot tidigare pga man slapp våndas/få panik över hur mycket man spenderar på Lego, om man inte låtsas om den ekonomiska aspekten så finns den inte  ;)

/ByggareDan
Nä, det var faktiskt ganska skönt. Först slippa tänka efter hur mycket man lagt ner de senaste x månaderna, och sedan tanken att kan det verkligen vara så himla mycket (eller har jag glömt något, så det egentligen är ännu mer  :o)?

Anders67

Men jag lägger nog ner mer timmar i veckan på lego än som barn, forumet inkl.

mechamike

Citat från: Anders67 skrivet 21 november 2014 08:38
Men jag lägger nog ner mer timmar i veckan på lego än som barn, forumet inkl.

japp!!  stämmer in även på mig.... ::)