Sökes Lego byggare av TLG för kvalitets koll SVAR SENAST FREDAG 16/10

Startat av mechamike, 14 oktober 2015 12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

the LEGO Quality Department needs your help.

Jag söker byggare som kan tänka sig ta emot ett set från Lego första veckan i November och bygga det andra veckan i November och i anslutning till detta fylla i ett online forumlär som kommer via mail.
Bygga och svara på frågor borde inte ta mer än en timme.

Set'et ska sedan returneras omgående till Lego via en medföljande förbetald returlåda
Som kompensation om du blir uttagen får du en "350 DKK S@H gift voucher".

För att ha en chans att delta måste du göra följande:
PM:a mig följande uppgifter i ordningen nedan i ett PM med Ämnes raden "LEGO KVALITET"
PM måste vara skickat till mig innan Fredag 16/10 kl 09:30.

Full Name
Full postal address
Email address
Phone number (needed for international delivery)

Mvh Ambassadören!

humlan

För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

Pekblom

Carl T

Undrar vad det kan vara för set. Många olika? Kul nytt grepp hur som helst. Det verkar som att de börjat få upp ögonen för oss som resurs, till båda parters fördel.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Stigge72

Citat från: Carl T skrivet 14 oktober 2015 15:23
Undrar vad det kan vara för set. Många olika? Kul nytt grepp hur som helst. Det verkar som att de börjat få upp ögonen för oss som resurs, till båda parters fördel.
Jag funderade lite på om de utökat sina hållfasthetstester till att innefatta posthantering...  8)

mordatre

Haha. Sådant behöver de ju inte ens ta betalt för.  Låter ju jätteroligt.   :D
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Peter S

Nyfiken blir man ju... Ska de testa byggteknik, material eller utförande? Får man testa ett riktigt set, samtida eller framtida? Eller ett anonymiserat?
OBS: retoriska frågor som jag inte förväntar mig svar på. Möjligen efter testet om man får lov att diskutera det då.

mechamike

Vet inget om själva set:et eller något kring frågorna, Ni får gärna berätta i tråden (OM det inte medföljer några NDA regler i "paketet") eftersom jag själv inte kommer delta. Det jag vet är att de set som finns till förfogande kommer 15 gå till Swebrick.

Jag hoppas verkligen att de 15 av er som nu blir utvalda tar sitt uppdrag på största allvar och ser till att Swebrick bibehåller sin goda renommé hos Lego så vi får chansen att delta fler gånger.

Silence101

Detta låter riktigt spännande.
"Normala" människor som får vara försökspersoner. :)
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Stigge72

Citat från: Silence101 skrivet 15 oktober 2015 09:06
"Normala"? Vem försöker du lura? ;) :D

Carl T

Citat från: Stigge72 skrivet 15 oktober 2015 09:41
Citat från: Silence101 skrivet 15 oktober 2015 09:06
"Normala"? Vem försöker du lura? ;) :D

Sist jag kallade mig normal började fyra studenter med diverse neuropsykiatriska diagnoser gapskratta. ::)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

EpsilonEta

Jag spånar vidare på detta.
Citat från: Peter S skrivet 14 oktober 2015 18:33
Nyfiken blir man ju... Ska de testa byggteknik, material eller utförande? Får man testa ett riktigt set, samtida eller framtida? Eller ett anonymiserat?
OBS: retoriska frågor som jag inte förväntar mig svar på. Möjligen efter testet om man får lov att diskutera det då.

Om TLG frågar AFOLs om råd/åsikter så tror jag det är större förändringar än ett nytt set.

Min gissning är att det rör sig om prototyp set med förändringar som t.ex. annat format på ritningen (en stor istället för många små?), fler bitar per steg (hoppas). Annat material / format på påsarna bitarna ligger i eller kartongen. Kanske till och med Legobitar gjorda av majsplast eller något.

Ganska vilda spekulationer men jag tror inte de skulle skicka ut nästa modulhus och fråga efter vår åsikt om nya SNOT-bitar.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

Vibora

Skafte