PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Nyllet

Citat från: Boathill skrivet 18 september 2019 09:30
Aldrig sett en enda technicbit på vägen tyvärr :(

Nä, det är ju lite trist. De borde ha en alternativ vägg som heter "PaB Technic" ...  :)

Nyllet

Citat från: Peter S skrivet 18 september 2019 09:57
Det finns flera sätt för Bricklinkbutiker att komma över bitar, så något av de alternativen behöver det inte vara denna gång.

Vi hoppas på det. :)

BrickMe

Var på MoS idag och det var väldigt tunt med intressanta klossar på väggen. Fick ändå med mig en liten burk med [bp]2431[/bp] i mörkgrönt. Bland minifigsen fanns lite nytillkommet, bl a Mexican Sombrero [bp]90307pb01[/bp] samt [bp]90307pb02[/bp]. Rotade fram några av de där fina sköldarna också.

Någon som vet vilket set de finns i?
Den frågan var kanske lite svår att ställa (och i fel tråd) då skölden finns listad på BL med art.nr [bp]18836pb03[/bp] men refererar inte till något set (än så länge...)

byStfn

Den här tråden bör uppdateras i rubrik för att inkludera Skärholmen nu också!

BrickMe

Citat från: byStfn skrivet 10 december 2019 16:19
Den här tråden bör uppdateras i rubrik för att inkludera Skärholmen nu också!

Sparsmakat med uppdateringar här.... Antar att de flesta går via fejsbokens istället!

Var på MOS idag och hittade lagom lite för att fylla en stor och en liten mugg med klossar. Egentligen åkte jag dit för att köpa [bs]10270[/bs] men passade på att köpa lite löst när jag ändå var där.

Det jag köpte och tyckte var intressant:
[bp]3004[/bp] Dark Turquoise
[bp]20310[/bp] i guld
[bp]2431[/bp] Dark Green

ColA

Record

Citat från: ColA skrivet 16 juni 2020 11:36
PaB plattan i Skärholmen

Nästan fantastiskt fantasilös, är vi så tråkiga här uppe  i moder Svea eller är det Danskarna som skickar till oss det dom själva inte vill ha på sin egen vägg? :-\ :P ;) ???
Friskt satsat, hälften vunnet..

ColA

Citat från: Record skrivet 16 juni 2020 13:10
Citat från: ColA skrivet 16 juni 2020 11:36
PaB plattan i Skärholmen

Nästan fantastiskt fantasilös, är vi så tråkiga här uppe  i moder Svea eller är det Danskarna som skickar till oss det dom själva inte vill ha på sin egen vägg? :-\ :P ;) ???

Extrem tråkigt och på MoS var den lika usel så bemödade mig inte ens att fota.

Magnus den store

Om de bara kunde vara lite edgy och erbjuda 2412 i en annan färg.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ColA

Var i Skärholmen en sväng idag.

Väggen är så dålig och så fantasilös.

CopMike

Citat från: ColA skrivet 09 oktober 2020 20:37

!

byStfn

Från ett Stockholmsperspektiv ska väl sägas. Samt för någon som är där minst en gång i veckan ;)

Record

Citat från: byStfn skrivet 10 oktober 2020 18:18

Från ett Stockholmsperspektiv ska väl sägas. Samt för någon som är där minst en gång i veckan ;)

Hur tänker du då, Att man inte ser skogen, för alla träd som  är i vägen?  ;)

Ur ett "lantisperspektiv" känner jag nog som ColA, det jag har bevittnat av väggen på de senaste bilderna, har varit nästan på gränsen till dystopiskt   :P
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gideon

Det var bättre i Köpenhamn på den gamla goda tiden?  8)

byStfn

Citat från: Record skrivet 10 oktober 2020 19:11
Citat från: byStfn skrivet 10 oktober 2020 18:18

Hur tänker du då, Att man inte ser skogen, för alla träd som  är i vägen?  ;)

Ur ett "lantisperspektiv" känner jag nog som ColA, det jag har bevittnat av väggen på de senaste bilderna, har varit nästan på gränsen till dystopiskt   :P

Det var ett (misslyckat) försök att vara lite ödmjuk gentemot de som inte har lyxen att kunna köpa bitar i bulk. Visst, det är inga makalösa bitar men vi ska vara glada så länge det finns svarta och vita bricks t.ex. I alla fall är jag det som inte har så mycket neutrala basfärger :)