Knasiga annonser och auktioner.

Startat av Pekblom, 26 november 2010 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik Sörbom

Citat från: ByggareDan skrivet 20 augusti 2014 21:32
Har varit uppe som en kortare disskution i Tradera,Blocket tråden  25.feb i år.

/ByggareDan

Haha! Nu ser jag ju att den diskussionen var startad av mig själv!  :o
Minnet är bra med kort...

Anders67

marpe

Inspirationen till priset kom nog härifrån. Cafe Corner 24.999 Kr 29.999 Kr

Tillägg: K-butikens produkt är bara referens. Inte knasig.

Risgrynsgrot

Det är något jag irriterar mig på. Dels K*ossb*tikens absurda priser och dels de som säljer grejer på blocket/trade och hänvisar till "nypris 3000".  ::)

o0ger

Jag har pratat med Klossbutiken ang. detta. De är egentligen inte intresserade av att sälja de här setten. Men de har dem på display i en hylla i sin butik. Priset är satt så högt för att om någon mot förmodan skulle komma in och köpa det, så ska de kunna köpa in ett nytt utan problem. Jag tycker att det är en rätt bra idé.

De hade tidigare en oöppnad UCS Millenium Falcon som de sålde för 25.000 för ca två år sen. Det var en kille som kom in och köpte den i butiken en dag. Han gick hem och byggde ihop den. :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MartinAberg

Citat från: o0ger skrivet 10 oktober 2014 09:05
Jag har pratat med Klossbutiken ang. detta. De är egentligen inte intresserade av att sälja de här setten. Men de har dem på display i en hylla i sin butik. Priset är satt så högt för att om någon mot förmodan skulle komma in och köpa det, så ska de kunna köpa in ett nytt utan problem. Jag tycker att det är en rätt bra idé.

De hade tidigare en oöppnad UCS Millenium Falcon som de sålde för 25.000 för ca två år sen. Det var en kille som kom in och köpte den i butiken en dag. Han gick hem och byggde ihop den. :)
Smart upplägg, finns säkert många som går till butiken bara för att se ett sådant set och sedan köper med sig något annat bara för att.
Haters gonna hte :)

marpe

Citat från: o0ger skrivet 10 oktober 2014 09:05

Haha.  ;D Just det exemplaret av Millenium Falcon diskuterades i den här tråden.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=2932.msg48516#msg48516

Kul att facit bekräftar att min och Tobbes gissning stämde.  :)

Cyklisten

Hittade den här på tradera.. Det mesta ser ju ut att vara fejk-lego, och såvitt jag kan se, verkar det ej stå något på knopparna..  Det finns väl inte ens 2*8 tiles??  :-\ http://www.tradera.com/item/340801/217120559/lego-pistol-fri-frakt

(Kunde inte riktigt bestämma mej för ifall jag skulle posta här eller i "tradera, blocket-tråden"...)

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Silence101

Citat från: Cyklisten skrivet 02 november 2014 14:33
Hittade den här på tradera.. Det mesta ser ju ut att vara fejk-lego, och såvitt jag kan se, verkar det ej stå något på knopparna..  Det finns väl inte ens 2*8 tiles??  :-\ http://www.tradera.com/item/340801/217120559/lego-pistol-fri-frakt

(Kunde inte riktigt bestämma mej för ifall jag skulle posta här eller i "tradera, blocket-tråden"...)

/Cyklisten

"Modellen är kompatibel med Lego. " står det i annonsen. Snygg, fast jag gillar inte såna byggen egentligen.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Stigge72

Citat från: Silence101 skrivet 02 november 2014 15:17
Citat från: Cyklisten skrivet 02 november 2014 14:33

/Cyklisten

"Modellen är kompatibel med Lego. " står det i annonsen. Snygg, fast jag gillar inte såna byggen egentligen.
"Kompatibel med L€go."  :o

AndersI

Citat från: littlespleen skrivet 05 maj 2015 09:28
Billigt kragglat lego

Kragglat lego kan per definition inte vara 'billigt' eftersom det är oanvändbart??

Odidoma

Citat från: AndersI skrivet 05 maj 2015 16:16
Billigt kragglat lego

Kragglat lego kan per definition inte vara 'billigt' eftersom det är oanvändbart??
+1 är inte halva nöjet att vara kreativ med lego? däremot skulle jag tycka att det vore intressant att se hur man går till väga när man limmar ihop ett helt mellennium Falcon set.

papillion

Citat från: AndersI skrivet 05 maj 2015 16:16
Billigt kragglat lego

Jag tror föregående talare menade att blocketförsäljaren försökte få annonsen att verka som ett klipp då hon bifogat en bild på rek-pris. Jag tror texten "billigt" är högst ironisk menad ;)

/papillion

AndersI

Men då hör det inte hemma i den här tråden, utan i den som heter "Knasiga annonser..."...

Här ska man ju hitta bra tips.