LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

De som sorterade bitar hade det jobbigt att riva de här byggena! Fan vad de svor!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Larry Lars

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 september 2021 14:39
De som sorterade bitar hade det jobbigt att riva de här byggena! Fan vad de svor!

Det borde inte varit så mycket att svära över. Hade jag bitar som varit med om de här dumheterna hade de åkt till tippen direkt. ;)

Kanske skulle produktionen kunna använda sig av Klon-märken när tävlingsgrenarna ändå inte handlar om det som deras riktiga fans använder bitarna till. :) ;)

Vissa utmaningar den här säsongen har ju varit vettiga, men i den takten det sker nu verkar förstöra-bitarna-spektaklen ta över. Behövs en skärpning om inte jag ska tappa intresset helt.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gideon

Citat från: Larry Lars skrivet 19 september 2021 15:18
Vissa utmaningar den här säsongen har ju varit vettiga, men i den takten det sker nu verkar förstöra-bitarna-spektaklen ta över. Behövs en skärpning om inte jag ska tappa intresset helt.
Det blir bättre från och med nu! Nästa utmaning blir ju hängande biten, och det är en balansgång i byggteknik och estetik som heter duga. Även om man kan ana lite "dynamiska förlopp" i trailern var det inte med avsikt  ;D

byStfn

Hade jag bitar som varit med om de här dumheterna hade de åkt till tippen direkt. ;)
Ah, så du slänger alla byggen som råkat åka i golvet? ;)

CopMike

Kul avsnitt :D! Bra jobbat alla!

Afkim och Johans torn uppförde sig precis som man bygger i verkligheten - tänk flygplansvinge. Alla konstruktioner där man satsar på ett stelt hållbart torn kommer att knäckas på det ställe som är svagast. Deras torn svängde, dansade magdans mm och därför kunde de bara dra på mer & mer och ändå hålla (även om det givetvis finns en gräns). Svängningarna tas upp av hela byggnaden istället för att hamna på ett svagt ställe eller börja flytta sig.

Tunnan

Ja att bygga helt med bitar gick ju inget vidaret. Jag tror på ett ihåligt, lättare bygge med technic struktur i är vägen att gå om man vill få det att hålla.

CopMike

Citat från: Tunnan skrivet 19 september 2021 21:41
Ja att bygga helt med bitar gick ju inget vidaret. Jag tror på ett ihåligt, lättare bygge med technic struktur i är vägen att gå om man vill få det att hålla.
Ja, kan nog funka. Jag tänker optimalt som en mask - flera segment i höjden som har ett visst definierat "dans-utrymme" - det blir som en stående våg.

Larry Lars

Citat från: byStfn skrivet 19 september 2021 18:53
Hade jag bitar som varit med om de här dumheterna hade de åkt till tippen direkt. ;)
Ah, så du slänger alla byggen som råkat åka i golvet? ;)

Hm! Kanske en något missriktad attack mot den stackars plasten, när jag egentligen börjar förlora tålamodet med själva programformatet.

Det är nog inte bitarna som borde gå i papperskorgen. ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Gideon

Skadade bitar gick till brännbart, men hela bitar gick tillbaka in i cirkulation.

MarLar

Citat från: Gideon skrivet 19 september 2021 15:41
Det blir bättre från och med nu! Nästa utmaning blir ju hängande biten, och det är en balansgång i byggteknik och estetik som heter duga. Även om man kan ana lite "dynamiska förlopp" i trailern var det inte med avsikt  ;D

Minns ej om det var i USA eller AUS (eller båda?) men hängande biten är ett av de bästa avsnitten jag sett.

robinnilsson403

På söndag, typ 10-16 finns jag och Jacob på Lekia Väla, Helsingborg, om någon har vägarna förbi!
Frågan är om man ska gadda sig igen...

Ozp

Citat från: robinnilsson403 skrivet 21 september 2021 19:00
På söndag, typ 10-16 finns jag och Jacob på Lekia Väla, Helsingborg, om någon har vägarna förbi!

Typiskt att det är denna helgen när det är Skaerbaek. Du får gärna tipsa Jacob om vår utställning i Hässleholm i november. Han är välkommen att ställa ut om han vill. Annars om den stora till våren.

robinnilsson403

Citat från: Ozp skrivet 22 september 2021 09:16

Typiskt att det är denna helgen när det är Skaerbaek. Du får gärna tipsa Jacob om vår utställning i Hässleholm i november. Han är välkommen att ställa ut om han vill. Annars om den stora till våren.

Det är klart jag ska! :)

Tunnan

Något spec evenemang som händer? utställning med rea eller dyl?

robinnilsson403

Citat från: Tunnan skrivet 22 september 2021 12:17

Något spec evenemang som händer? utställning med rea eller dyl?

Lite meet and greet, så ska vi bygga och visa lite. Inte hört något om erbjudanden.