Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 september 2014 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Ahaaaa... Ja man ser ju igenom facken. Gött.

Nybohov Creation Ltd.

Jag kanske har missat något, men jag fattar inte varför så många är så uppspelta och har så många tankar om hur det kommer att bli. En butik med löslego, set och lite annat.

Jag vet inte hur många kollegor som frågat om jag ska på invigningen. De verkar tro att det inte går att få tag på Lego annorstädes.
Max 300; tecken återstår: 211
Bilder i din signatur får inte vara större än 100x40 pixels

Tektor

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 03 november 2015 16:06
jag fattar inte varför så många är så uppspelta

"Nyhetsvärde" kallas det. ;)
Lite som när vi sitter och spekulerar över läckta bilder av modeller som vi ju vet kommer finnas i högvis i närmaste butik om bara några månader.

Det är ju alltid trevligt med en flaggskeppsbutik med fullsortiment och lite till, dessutom med många uppbyggda modeller att titta på.
Själv ser jag det som ett trevligt utflyktsmål med barnen när man är i trakterna, och ett sätt att då och då köpa lösbitar. Men man åker ju kanske inte dit för att köpa standardset.

o0ger

Jag tycker det verkar roligt med en PAB-vägg. Har aldrig besökt någon. Jag förväntar mig en tråd här på Swebrick där folk ideligen spekulerar och uppdaterar oss på väggens utbud. Jag jobbar i Kista så om det någon gång finns bra bitar på väggen så kan jag sticka dit på en lunchrast och fylla en mugg. Annars ser jag inga direkta fördelar med denna butik. Kommer förmodligen aldrig köpa några set där.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Ozp

Dörren sittet väl till höger om pab-väggen. Hur ser du att det går att gå runt?

Tektor

Citat från: Ozp skrivet 03 november 2015 16:58
Dörren sittet väl till höger om pab-väggen. Hur ser du att det går att gå runt?

Om man tittar på golvet på den här bilden ser man att det är avstånd mellan Pick a Baby-väggen och rummets bakvägg.
(Men det betyder såklart inte att det finns fack på baksidan. Dock en möjlighet, inte minst om det ser ut så i vissa andra butiker.)

Magnusengstrom

Citat från: Skafte skrivet 03 november 2015 16:01

Det är nog bara spegelbild av taket och kassan. Brukar vara spegel i bakändan på lådorna i pab.

bjomark77

Kanske lite OffTopic, men RixFM har ju en tävling denna vecka.

http://rixfm.se/vinn-shoppingweekend

o0ger

Citat från: Magnusengstrom skrivet 03 november 2015 19:59

Det är nog bara spegelbild av taket och kassan. Brukar vara spegel i bakändan på lådorna i pab.

Jepp, det är speglar. Man ser ju taket speglas.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 03 november 2015 21:57
Citat från: Magnusengstrom skrivet 03 november 2015 19:59

Jepp, det är speglar. Man ser ju taket speglas.
:P

Pekblom

CopMike

Bakom PaB-väggen brukar lagret och personalutrymmen ligga. Dörren leder in dit och inte till en baksida med möjlighet till PaB.

Skafte

Men på förra bilden är det ju tydligt hyllor på sidovägggarna minst ett par meter bakom pickabarn-hyllan. Och om det finns en baksida i andra butiker så kan vi ju hoppas på det här med. Pekblom! Syns det om det är dubbel vägg?  :)

Pekblom

Kunderna kan inte komma in bakom hyllan med P&B
Rätt många fack ändå tycker jag.

Skafte