LEGO® Masters Sverige 2021

Startat av andli, 28 januari 2021 12:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Det är jobbigt att behöva vara så bred i LM. Att vara bra på bara technic, eller bara medeltid, eller bara... (ja ni fattar), det är som att tvingas tävla i sjukamp fast man är spjutkastare. Väldigt frustrerande att förväntas prestera utanför sin trygga zon.

Gideon

Citat från: Emma skrivet 05 september 2021 15:21
Det är jobbigt att behöva vara så bred i LM. Att vara bra på bara technic, eller bara medeltid, eller bara... (ja ni fattar), det är som att tvingas tävla i sjukamp fast man är spjutkastare. Väldigt frustrerande att förväntas prestera utanför sin trygga zon.
Jepp, men det är en del av tävlingen  8)

Record

Citat från: Emma skrivet 05 september 2021 15:21

Förstår det och all heder åt dem som ändå ställer upp på att bli offentliga på det viset.

Å andra sidan är väl hela programiden att se vem som pallar att bygg under press och lyckas nog bra i alla moment för att överleva till sist, synd om ens svåraste moment kommer tidigt, då får man ju liksom aldrig chansen att visa sina starka sidor, typ 7 kamp med utslag i varje gren :( .
Friskt satsat, hälften vunnet..

robinnilsson403

Man behöver bara vinna en tävling. Annars gäller det att inte komma sist. :p
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Skafte

För att fortsätta med knackiga sportanomalier: alla kom över höjdhoppsribban på 2.40 men det var konståkningsdomare som avgjorde i det här simhoppet.

I första säsongens första avsnitt skojade Mauri och Magnus om att Dalle&Jocke och Mattias&jag bättre hade passat i "Stadsplanering Masters" eftersom VÅR uppfattning av en "story" då kunde vara hur kvarteret utvecklats genom historien. Hade Magnus (och/eller de övriga bakom kulisserna som bedömde) jobbat på LEGO Architecture istället kanske det hade värderats högre...

Till syvende och sist handlar det bara om vad de kan klippa ihop till ett TV-program som ger tittare och reklamintäkter. Håller en tumme för att popcornlagets samarbete blir bättre i kommande avsnitt! :)

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet 05 september 2021 16:03
Men ingen kommer ihåg en fegis så det gäller att satsa allt i varje tävling ändå!!

Emma

Jag påminde mig själv om att LM primärt är underhållning och sekundärt är tävling när jag var med. Annars blev jag bara irriterad på att inte få bygga ifred!

byStfn

Citat från: Gideon skrivet 05 september 2021 16:43
Citat från: robinnilsson403 skrivet 05 september 2021 16:03
Men ingen kommer ihåg en fegis så det gäller att satsa allt i varje tävling ändå!!

Det var min och MBL Designs utgångspunkt och vi befann oss stadigt utanför vår comfort zone och byggde våra tre största byggen dittills tillsammans i programmet. Sedan att det inte funkade för att komma så långt är nog inget vi grämer oss åt.. nu. :D

Larry Lars

Citat från: Gideon skrivet 05 september 2021 15:09
En fundamental värderingskonflikt löstes aldrig i mitt lag

En? ;)

Följer era slitningar med spänning.

Borde dock vara lite spoiler-varning på att du kommenterar här. Det betyder ju att minst en av er tog sig ut helskinnad. :) ;)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Teabox

Tråkigt att se en Swebrickare åka ut så tidigt. Vet att V.L. Flower är en bra byggare och hade gärna sett mer av henne :(

Citat från: Gideon skrivet 05 september 2021 15:09
En fundamental värderingskonflikt löstes aldrig i mitt lag, fick denna igår av Liv när avsnitt 2 hade dykt upp på TV4 Play 8)

Ska vi be Superkalle lägga upp sin gamla presentation på nätet så vi kan lära Liv farorna med smör? :D

Gideon

Citat från: Larry Lars skrivet 06 september 2021 13:11
Borde dock vara lite spoiler-varning på att du kommenterar här. Det betyder ju att minst en av er tog sig ut helskinnad. :) ;)
:-X

robinnilsson403

Citat från: Teabox skrivet 06 september 2021 13:32

Ska vi be Superkalle lägga upp sin gamla presentation på nätet så vi kan lära Liv farorna med smör? :D

Say what now? Upplys mig! :D

Citat från: Gideon skrivet 06 september 2021 14:09
Citat från: Larry Lars skrivet 06 september 2021 13:11
:-X

En levande, och en...
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Teabox

Citat från: robinnilsson403 skrivet 06 september 2021 14:22
Citat från: Teabox skrivet 06 september 2021 13:32

Say what now? Upplys mig! :D

På utställningen i Norrköping 2013(?) körde Superkalle en presentation om LEGO. Gick bland annat några av plasterna som används. ABS (den vanligaste plasten) ska vara känslig för oljor och fett. Om jag minns rätt så kunde fett-molekylerna arbeta sig in mellan plast-molekylerna och skapa sprickor i LEGO-bitarna.

Gideon

Citat från: Teabox skrivet 06 september 2021 14:52
På utställningen i Norrköping 2013(?) körde Superkalle en presentation om LEGO. Gick bland annat några av plasterna som används. ABS (den vanligaste plasten) ska vara känslig för oljor och fett. Om jag minns rätt så kunde fett-molekylerna arbeta sig in mellan plast-molekylerna och skapa sprickor i LEGO-bitarna.
Det stämmer bra att det var då! Jag försöker sedan dess även lära mina barn tvätta händerna innan de tar i sitt eget lego också ;)

För övrigt är en kul anekdot att John-Erik och Albin var besökare på just den utställningen i Norrköping 2013, John-Erik lyckades till och med hitta en gammal bild på mig ståendes bakom MLCB  8)

MarLar

Är det fler än jag som spolar förbi både inledningen och slutet av programmet, där klipp från nästa vecka visas? Vill ju inte se byggena innan de är färdiga. ****SPOILER SÄSONG 1**** I säsong ett visades ju tex vinnarbygget redan i inledningen av första avsnittet. Uselt!******