Kvalitetsproblem med bitar

Startat av Ras 74, 30 maj 2012 12:01

Föregående ämne - Nästa ämne

Superkalle

Tråkigt att de inte TLG kan få bättre ordning på färgkvaliteten ???

ByggareDan

Pratade med Lissete (stavning?) på Lego's kundtjänst hon skulle skicka mig 2 nya [bp]30374[/bp] , Lego's kundtjänst får 5stjärnor av 5 möjliga av mig, finns mycket att lära där för många företag.
Vi pratade 28 minuter, kanske rekord  :o om både det ena och det andra, hade lite andra frågor också.

/ByggareDan

Superkalle

Ja, kundtjänsten är det inga problem med. Har alltid varit toppklass.  :)

stegu

Eftersom de har tid att småprata så mycket, och är så trevliga, så kan man ana att de inte direkt blir överösta med ärenden. Det är bra.

Jag köper mycket Lego, ibland tokmycket, och jag ser inga större problem med kvaliteten de senaste åren, även om det har förekommit en del färgavvikelser av det slag som vi diskuterar här: mer genomskinliga bitar, som om det var för litet färgpigment i dem. Mest syns det i de gula bitarna (gult är en svår och känslig färg i alla sammanhang, oavsett om man gjuter plast, målar väggar eller färgar in tyg), men problemet förekommer även för bitar i tan och i någon mån även i rött. Jag har nästan aldrig orkat reklamera, så uppenbarligen tycker jag inte att problemet är så allvarligt, men i många satser med stora mängder tan eller gult är det någon eller några bitar som har märkbart avvikande färg mot de andra.

marpe

Citat från: stegu skrivet 05 augusti 2013 10:14
Eftersom de har tid att småprata så mycket, och är så trevliga, så kan man ana att de inte direkt blir överösta med ärenden. Det är bra.
Premiummärke. Kundkontakten vid kundtjänstärenden är superviktig. Tror att bemanningen av kundtjänst är anpassad för att telefonisterna utan stress ska småprata med kunderna.  :)

Stoffe

Inte direkt ett kvalitetsproblem avseende på biten men att det var med olika varianter av samma bit i ett set störde mig mer än jag trodde det skulle göra.

Enligt bricklink finns det 4 varianter av [bp]4085[/bp], på bilden syns de två som jag fick med i setet [bs]6913[/bs].

Godtfred

Tänkte bara passa på att berömma supporten från LEGO, hoppas det är en passande tråd.

Har haft en Mindstorms NXT 1.0 enhet som har varit väldigt lite använd, lär vara 6-7år gammalt. Nu när jag har ett projekt på gång så funkar inte displayen. Letar på nätet och ser att det är ett vanligt problem och lär vara rättat i senare versioner.

Efter dialog med supporten så har jag nu fått en ny i utbyte! Vet inte vad man kan säga om den servicen, men det sprider verkligen positiva signaler!

Nextuz

Citat från: Godtfred skrivet 11 oktober 2014 12:15
Tänkte bara passa på att berömma supporten från LEGO, hoppas det är en passande tråd.

Har haft en Mindstorms NXT 1.0 enhet som har varit väldigt lite använd, lär vara 6-7år gammalt. Nu när jag har ett projekt på gång så funkar inte displayen. Letar på nätet och ser att det är ett vanligt problem och lär vara rättat i senare versioner.

Efter dialog med supporten så har jag nu fått en ny i utbyte! Vet inte vad man kan säga om den servicen, men det sprider verkligen positiva signaler!

OJ.. verkligen verkligen fint av dem :)